Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er jeg træt af banker...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at få erhvervskonto selvom man ikke står i RKI og ikke skylder noget til banker skat osv. Flere af mine venner og bekendte har fået afslag på erhvervskonto og inklusiv mig selv. begrundelsen som 7 af bankerne gav, var at man ikke er interesseret i ren transaktionsbaseret konto, hvilket en nystartet virksomhed vil være.

så jeg fandt en bank, basisbank hvor jeg måtte betale 3000 kr i etableringsgebyr for en erhevrskonto.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i Den Jyske Sparekasse fået en erhvervskonto fra dag til anden for 0 kr. - Og uden årligt gebyr.

Jeg flyttede senere til Nordea. Oprettelse 0 kr. og 0 i gebyr.

Begge gange uden at fremlægge noget overhovedet. - Så nej, det er ikke svært.

Begge konti oprettet EFTER finanskrisen.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om der er forskel på bankers politik regionalt, men i det storkøbenhavnske er er det ikke let med en erhvervskonto

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Fra  ValQyrie Sports Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg har for nylig lige oprettet en erhvervskonto i min egen bank, Sparekassen Sjælland.
Dog tog under 5 minutter at få sat det op, det var gratis, jeg fik sendt de papir der skulle underskrives via mail, og tilbage sendt dem med det samme.
Det eneste de krævede var et registreringsbevis + pas, det var så gratis hvis man vælger at undlader netbank på, hvis det skal kobles på, koster det 75kr om måneden.
For at lige kunne holde øje med kontoen, fik jeg den lækre detalje at jeg kan se ind og udbetalinger via min egen netbank, dog ikke røre noget fra den.

Jeg er pt. bosiddende i Aalborg, og har derfor overvejet at flytte bank herover, jeg var skam også nede og spørge til diverse priser hvad angik erhvervskonto, der var skam intet oprettelsesgebyr, kun den månedlige betaling hvis man valgte Netbank koblet til det.

Det kræver bare man stille og roligt får snakket med dem, og længere er den så ikke. Det skal så siges at jeg var i tre forskellige banker, for at forhøre mig om tingene, og der var absolut ingen forskel der.

Mvh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

lucas1019:
Det er meget svært at få erhvervskonto selvom man ikke står i RKI og ikke skylder noget til banker skat osv. Flere af mine venner og bekendte har fået afslag på erhvervskonto og inklusiv mig selv. begrundelsen som 7 af bankerne gav, var at man ikke er interesseret i ren transaktionsbaseret konto, hvilket en nystartet virksomhed vil være.

jeg tror ikke problemet er så stort - forudsat du spiller fornuftigt med på hvad banken vil se af evt dokumentation - legitimation - formål/forretningsplan - omfang/budget - som kan være lidt forskelligt fra bank til bank men som er faktiske krav på banken.

Du har ret i, at banker ikke er interesserede i ren transaktionsbåret erhvervskonto - det koster dem helt enkelt ca 1500 kr om året at drive en sådan med netbank osv OG de har en risiko uanset mange ikke tror det-  selv uden lån - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html 

At mange idag får nej tror jeg kan skyldes:

  • En del bliver fornærmede over at banken vil ha materiale fra dem, når de ikke skal låne
  • En del kommer med selv at ville risikere 1 krone i et IVS og det anser banker ikke som tegn på det store engagement

Mange får stadigt erhvervskonto helt gratis - men det ER blevet dyrere bare det sidste halve år - Andre må give lidt for det - men få - som ikke er i RKI eller har kendte bankproblemer, får nej til ervhervskonto - specielt hvis de vil betale den omk. det kan være. Rigtigt mange ville med fordel kunne tage en økonomimand eller revisor med til samtalen med banken, for meget af det skyldes forkert afstemte forventniger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)