Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke godkendt fradrag for underskud...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i en situation, hvor Skat ikke vil godkende mit fradrag, for underskud i min personlige virksomhed for 2012 og 2013. Og står derfor, til et personligt skattesmæk...

Det er jeg selvfølgelig noget træt af, og føler mig lidt magtesløs, da jeg selvfølgelig går ud fra at Skat kender reglerne bedre end mig. Så det vil sandsynligvis bare være spild af tid, at brokke sig over det.

Som jeg forstår det, så overgår de ting, jeg har investeret i, i 2012 - 2013 til privat hold? Altså er det mine private ting nu.

En del af varerne, er lavet om til færdig producerede produkter, og repræsenterer en noget højere værdi. Spørgsmålet er så, om jeg bare kan købe dem, tilbage i min virksomhed, til forhandler pris... (prisen jeg ellers ville, og kan sælge dem videre til) Selvfølgelig uden moms.

På den måde, ville mit fradrag i år, ca. gå op med skattesmækket. Men selvfølgelig skabe et stort underskud i virksomheden.

Og et tillægs spørgsmål:
I årene 2012 og 2013 har jeg haft en del udgifter til messe, og andre ikke fysiske ting. Kan det tænkes, at jeg på en eller anden måde, kan købe sådan noget ind i virksomheden igen. Jeg har selvfølgelig dokumentation på det hele.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18

somebody:
da jeg selvfølgelig går ud fra at Skat kender reglerne bedre end mig

Overvej at få professionel hjælp til at vurdere din sag. SKAT har ikke altid ret i deres vurderinger - specielt ikke når det kommer til sondringen " hobbyvirksomhed eller ej".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10

Jeg ser ikke lige dine forslag om at købe færdigvarer og messe ting osv til din virksomhed - de er vel i virksomheden allerede er de ikke?

Hvis du køber dem privat AF virksomheden -  vil det jo reducere underskud i virksomheden - men jeg kan måske helt misforstå din tankegang.

Da skat jo er obs på dig - så gælder det om, at uanset hvad du gør, så skal det skattemæssigt strengt korrekt -

Det jo absolut en mulighed at anke deres beslutning, så gælder det om at få fat i en revisor der kan rådgive dig og evt. hjælpe dig med en anke, og så kan samme svare på dine "løsnings" modeller.

Hvis dine udgifter kan begrundes i lang opstart i den branche - og jo ikke gerne kun skal være ting som man gerne ville ha privat - IT udstyr osv  og måske dårligt dokumenterede rejser til New York og London osv så skal du sikkert anke.

Visse ting har jo en lang opstarts rejse -  men en revisor vil nok være nødvendig hvis du skal vende skat her.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:51

Ja produkterne findes i virksomheden.... Eller det vil sige, at Skat jo nu, med tilbagevirkende kraft, "lukker" virksomheden i 2012 og 2013. Da de forholder sig til reglen om, at en virksomhed skal give overskud. Det skal lige siges, at de på ingen måder har revideret noget som helst, de har kun set mit årsregnskab.

Men al aktiviteten i 2012 og 2013, må jo være et privat anliggende, når de siger som de gør. Derfor er lagerbeholdningen osv., som stammer fra de to år, jo mit privat. Betalt med mine private, skatte belagte midler, da fradraget jo nægtes.

Derfor kunne jeg jo nemt slippe for en masse bøvl, ved bare at købe produkterne tilbage ind i virksomheden. Og på den måde fradrage det på min selvangivelse...

Med hensyn til messe tingene, så er en stor del af udgifterne f.eks. selve messe standen, og en hel del kørsel osv. Så det er jo ikke ligefrem en ting, man kan stå med i hånden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55

somebody:

Men al aktiviteten i 2012 og 2013, må jo være et privat anliggende, når de siger som de gør. Derfor er lagerbeholdningen osv., som stammer fra de to år, jo mit privat. Betalt med mine private, skatte belagte midler, da fradraget jo nægtes.

Derfor kunne jeg jo nemt slippe for en masse bøvl, ved bare at købe produkterne tilbage ind i virksomheden. Og på den måde fradrage det på min selvangivelse...

Hm - nah - har de nægtet fradrag og moms samtidigt og sagt at det hele så er dit private - Jeg er sikker på du skal ha en revisor til at foretage konkret vurdering - ellers kunne man jo altid bare flytte det ikke godkendte underskud for 2 år til et nyt år  

fat en revisor

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)