Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig mindre virksomhed og regnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :)

Jeg er en anelse i tvivl om når jeg skal lave resultatopgørelse, om det skal være med eller uden moms. Min virksomhedsform er momsfri, og det vil sige alle mine indtægter er momsfrie, men alt det jeg køber og betaler, husleje osv, er inkl. moms, men går ikke udfra jeg må trække momsfra på mine udgifter når jeg ikke er momsregistret. Skal mine udgifter så stå med moms og min indtægt uden?

Tak på forhånd.

Venligst

Jennifer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:05

du skal slet ikke ha moms med i dine udgifter - som momsfri virksomhed skal alle udgifter jo være bogført på en konto uden moms - og dermed er hele beløbet en udgift 

Har du bogført på konti med moms så er hele regnskabet forkert og må laves om for det er nok for besværligt at ændre alle udgiftskonti ved at ompostere moms (og gør man det samlet får man i alle fald forkert tal konto for konto

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:37

Mit firma er et meget lille deltidsfirma. Jeg er lige opstartet så har intet bogført overhovedet. Men når jeg har købt ting i butikker til min egen virksomhed har jeg jo betalt moms af det. Som jeg forstår på dig skal jeg trække moms fra af beløbet inden jeg bogfører det? Så beløbet står uden moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

nej du skal bogføre hele beløbet inkl. moms som udgift på en konto der ikke  har moms tilknyttet. Har du købt mælk for 100 kr + moms 25 kr - så skal du bogføre 125 kr på konto som ikke har moms tilknyttet (ellers ville den jo trække momsen fra automatisk)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:53

jelopadk:
går ikke udfra jeg må trække momsfra på mine udgifter

Nej, og netop dérfor er det, som John siger, at du har HELE udgiften, og det er så dét du skal bogføre. Du kan så enten lave nye konti som f.eks. "Telefoni" uden en momskode tilknyttet, eller du kan tage dine eksisterende konti og fjerne momskoden. Jeg ville nok vælge det første, så vil det være nemmere den dag, du måske bliver momsregistreret. Giver dette mening?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)