Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt - at anføre et navn : xxx Aps, på en hjemmeside, når firmaet er registreret som noget andet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever et selskab anvender et navn + aps, på sin hjemmeside.

I erhvervsregistre har firmaet de sidste 5 år, heddet 4 andre ting i 4 forskellige aps`er.

Hvilken lov regulerer at man oplyser kunderne korrekt hvem man er - således kunderne ved hvem de handler med ?

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 18:18

Det kunne tænkes, at deres navn + ApS indgår som et binavn til et af deres andre navne.

Det kan du se ved at bestille en fuldstændig udskrift på cvr.dk for selskaberne. Det koster gratis, men du skal lige registrere dig først.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:42

Binavn står direkte på cvr.dk. Der er i al fald et felt til det, så jeg vil formode, det er udfyldt, hvis der findes et binavn.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:45

Du har helt ret JørgenSmile

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 11. Apr 09
Skrevet kl. 08:41

Tak Henrik.

Jeg er bekendt med at et selskab kan have binavne.

Jeg taler om det der står direkte på hjemmesiden. Det jeg som kunde ser som den person/juridiske enhed jeg handler med.

Eks. fiktivt eksempel :

2011 står der på hjemmesiden : Fiskeimporten Aps

2012 står der på hjemmesiden : Fiske og krabber Aps

2014 står der på hjemmesiden : Fiskehuset Aps.

Hvem handler jeg med ?

Hvad siger loven om, hvorledes man skal oplyse kunden hvem man er ?

( jeg er bekendt med at det pågældende firma jeg undersøger, har på 5 år haft 4 nyoprettede selskaber )

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:19

Der er jo intet galt i at skifte navn eller have flere binavne tilknyttet firmaet så længe det er det samme CVR nr.

Det du beskriver lyder som om der er tale om firmaer med forskellige CVR numre

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 09:57
BGBS:

ved hvem de handler med ?

Du ved jo i princippet ikke, hvem du handler med, for tegnings- og ejerforholdene kan jo ændre sig umiddelbart efter handlen. Men med cvr-nummeret i hånden, er du godt hjulpet af CVR, hvor du kan få oplyst begge dele. Hvis du kun har gamle navne, vil jeg formode, CVR har historikken.
Tilmeldt 11. Apr 09
Skrevet kl. 10:06

Tak Ravn.

På hjemmesiden står et navn : xxxx Aps.

Hos CVR registret står et andet navn : xxxz Aps.

( selve firmaet kalder sig det samme : Nemlig Forretningsnavnet )

jeg tænker blot at kunder der køber produkter fra 10.000 til store projekter, måske gerne vil se, og måske skal kunne se klart, hvem der ejeren....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20

normalt bør hjemmesiden ha samme navn som CPR med mindre det er et binavn - men binavne vil fremgå af CVR hvis du ser ned i firmkant nr 2 under selskabsoplysninger

Der er også den mulighed at deres navn er under omregistrering.

Der kan også være tale om fejl - at de allerede har skiftet navn og ikke fået det gjort på hjemmesiden - eller at du bare selv kalder sig noget helt andet, og så må hjemmeside nærmest betegenes "slemmeside" der bør rettes

Fremgår CVR nummer på hjemmesiden, så vil man jo altid vide hvem man handler med.

Hvis man optræder, så f.eks. en leverandør ikke kan se, at det er et ApS denne sælger til, men måske kan tro det er en personlig virksomhed, ud fra virksomhedens materiale (hjemmeside og/eller emails osv) så kan ejeren risikere personligt ansvar, men det kan man slet ikke afgøre ud fra det korte vi ved her. 

Overordnet skal man naturligvis bruge korrekt navn hvis man kun har ét navn og, er man ApS, bør man ha ApS med sammen med navnet, ligesom CVR nummer bør forefindes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 09
Skrevet kl. 10:29

Tak for svaret.

Det har været praksis for selskabet i 5 år nu, at fremtræde som et selskab, og så ligger der forskellige Aps som ejer. 

Der oplyses ikke CVR på hjemmesiden.

I den konkrete sag, er dette oplyst til firmaet. Praksis fortsætter.

Principielt mener jeg at man som forbruger bør vide hvem man handler med - og at der ligger et ansvar fra ejerne til at oplyse dette. Er dette beskrevet i nogen lov ?

Bjarke

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)