Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til Magento - Søgeforspørgsler er faldet helt vildt.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kiggede lige en ekstra gang da jeg så din kommentar vedr. color.

Din shop er baseret på ét template fra http://galathemes.com og demo koden fra templatet er stadig tilstede i koden, så omkring 3000 linjer af HTML koden er noget der slet ikke burde være der. Og hvad værre er, Google kender helt sikkert den demo kode og putter din shop baseret i køen da den formoder at din shop blot er en demo shop...

Mads Madsen

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg bor på landet hvor en Spade er en Spade.

Hvad mener du med 147 requests?? (venligst udpensl så menigmand kan forstå det.)

Jeg har lige haft fat i webudvikler... Jeg tror ikke han enig med mig endnu vedr. alt det gentaget kode.

mvh Martin

 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Ja, jeg ved det med template koden.
Jeg har aldrig kigge på kildekoden før i dag, og da jeg selv programmerer C til dagligt (udover at sælge lygter), så kunne jeg hurtigt se at den var helt gal. 
Jeg undersøger lige nærmere...

Tak for hjælpen

Mvh Martin 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Dupont:

Hej Mads

Jeg bor på landet hvor en Spade er en Spade.

Hvad mener du med 147 requests?? (venligst udpensl så menigmand kan forstå det.)

Ét request kunne f.eks. være ét billede, dog har du ikke 147 billeder der skal loades, så det er en masse ekstra kode der skal læses ind.
Din side loader f.eks. 19 CSS filer, det er 19 requests. En CSS fil beskriver hvordan layoutet på siden skal se ud. Alle de 19 CSS filer burde være samlét i én CSS fil. Dog vil det ikke løse problemet, da du bare ville ende op med én stor CSS fil som bliver tung at hente. Men tror dog det er bedre end de 19 requests.

Problemet med for mange requests er at hver request har hvad der hedder latency, hver request vil altid have en latency på omkring 40ms (Hvis man har VDSL, på fiber kan det være <10ms, men det kommer an på mange tekniske faktorer som server lokation og load). 40ms lyder måske ikke at meget, men prøv at regne på det 40ms*100requests = 4 sekunder hvor dine besøgende bare bliver nød til at vente på ingenting. Og det er slet ikke medregnet den tid browseren skal bruge på at downloade de forskellige ting. Hvis vi skal med regne den tid det vil tage at downloade de forskellige ting så skal der nok medregnes minimum 4 - 5 sekunders vente tid for dine besøgende før de kan begynde at nyde din shop.
Du har noget der hedder keep-alive aktiveret, så du bliver ikke ramt særlig hårdt af latency delen, men download delen er jeg rimelig sikker på du er blevet ramt af.
Jeg sidder på en meget hurtig fiber forbindelse, og jeg kunne nå at se hvordan siden blev opbygget bid for bid. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan dine kunder på almindelig ADSL forbindelser oplever siden. 

Martin Dupont:

Jeg har lige haft fat i webudvikler... Jeg tror ikke han enig med mig endnu vedr. alt det gentaget kode.

Du har oplevet ét kæmpe fald i salget, det burde du altså ikke.
Det lyder som om han ikke rigtig har den store erfaring med web udvikling, og det er ikke nødvendigvis skidt at han er uerfaren, men at han stiller sig på bagbenene ved kritik, er altså skidt. :-) 

Mads Madsen

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for udpenslingen.


 
Du har oplevet ét kæmpe fald i salget, det burde du altså ikke.
Det lyder som om han ikke rigtig har den store erfaring med web udvikling, og det er ikke nødvendigvis skidt at han er uerfaren, men at han stiller sig på bagbenene ved kritik, er altså skidt. :-) 
 

Jeg er ret sikker på at han er professionel nok, men at jeg skal punge ud med mere for at få gjort ovenstående.
Det er jeg dog ikke enig i, da han selv har lavet et tilbud til mig om at producerer en pro webshop, han kunne have hoppet fra hvis han havet ønsket dette.
En ting har jeg lært, det er som oftest nemmere at gøre tingene selv.

Nu skal jeg finde ud af hvordan jeg selv fjerner det Template data, uden at ødelægge resten af shoppen.

mvh Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Dette er desværre endnu et eksempel på hvorfor man aldrig bør købe/få bygget en webshop uden at have en møg-erfaren SEO mand med ind over fra start af.

De 10.000-25.000 det koster er lynhurtigt sparet hjem ved ikke at miste salg, eller ved at skulle betale for en masse ændringer når siden skal SEO optimeres bedst muligt.

Til dig Martin, så håber jeg inderligt for dig at du får alt løst og klart til julehandlen, så skaden salgsmæssigt, bliver så begrænset som muligt.

De bedste hilsner og held og lykke.

Mvh Brian
Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian
 

Tak for kommentaren.

Det frygtelige er jo at jeg har modtaget et tilbud fra deres side af, om at de ville bygge en pro webshop for mig efter mine ønsker.
Jeg Google'de deres firma navn, og fandt ikke noget skidt, og de har gode referencer på deres hjemmeside.

Så jeg tænkte fedt, lad dem gøre arbejdet, så skal jeg bare flytte mine varer og så er alt godt. Jeg havde på ingen måde regnet med at jeg skulle lave halvdelen af arbejdet selv, for så havde jeg da aldrig sagt ja tak.  

Ting jeg ikke vidste inden start, og som jeg faktisk forventede var indbygget i en pro webshop:
- Onepage checkput er et modul som koster penge.
- Pacsoft integration er et modul som koster penge.
- e-conomic integration er et modul som koster penge.
- Struktureret data og rich snippet er et modul og som koster penge.
- Kundesortering (B2B og EAN) er et modul og som koster penge.
- Simpelt design som kategori billeder er et modul og som koster penge.

Alt ovenstående var indbygget i min tidligere shop, der var design friheden dog meget begrænset.

Nu har jeg spurgt til en pris for at gøre arbejdet færdigt, hvis jeg dog ikke er kommet i deres "sorte bog" her i løbet af eftermiddagen.

Fortsat god dag.

mvh Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige en opdatering.
Det er lykkes mig at få lidt samling på indholdet og requests og loadtime er faldet en del.
Jeg har fjernet lidt overflødigt, enablet ekstern cache, flettet JS og CSS filer, og gjort lidt billeder mindre.

Men de 3000 linjer kode som på homepage, men ikke anvendes på homepage, er en del af de valgmuligheder som er i Galathemes templaten, inkl Google webfonts. Jeg kan fint finde den block hvor de anvendes, men der ikke muligheder for at disable. (jeg tør ikke bare slette dem).
Nogle der har nogle gode råd nu, til at komme videre og ind i målet??

mvh MArtin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Dupont:

Hej

Lige en opdatering.
Det er lykkes mig at få lidt samling på indholdet og requests og loadtime er faldet en del.
Jeg har fjernet lidt overflødigt, enablet ekstern cache, flettet JS og CSS filer, og gjort lidt billeder mindre.

Men de 3000 linjer kode som på homepage, men ikke anvendes på homepage, er en del af de valgmuligheder som er i Galathemes templaten, inkl Google webfonts. Jeg kan fint finde den block hvor de anvendes, men der ikke muligheder for at disable. (jeg tør ikke bare slette dem).
Nogle der har nogle gode råd nu, til at komme videre og ind i målet??

mvh MArtin

Hvis du har FTP adgang til shoppen, så tag en backup af alle filerne inden du gør nedstående.

Slet alle div blokke der hedder noget med <div class="colorpicker" id="colorpicker_id">....</div> og slet blokken <div id="demotool_variation">...</div>. Da jeg gjorder det i min browser virkede din shop stadig som forventet, men hav dog stadig en backup i baghånden, i tilfælde af at det ramte lidt ved siden af blokkene. :-)

Selv om du sletter overstående, så er der stadig en del kode som ikke giver mening, så kan ikke på stående fod sige om det vil skabe problemer ved at fjerne dem. Men de nævnte blokke i overstående, burde der slet ikke være nogle problemer ved at slette.

Mads Madsen

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Det gik vist knap så godt..
Jeg "disabled" color picker i EM_VARIATIONS og se nu på www.lygteshop.dk.
Jeg har dog kopieret backupen tilbage men der er noget skidt stadig.

mvh Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)