Tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål John. Hvad er det for noget med at den udenlandske moms kan fradrages i den danske, hvis det bare er under 50 Euro ?
du har læst forkert i det jeg skrev. (eller jeg skrev ikke klart)
Jeg er helt med på at den udenlandske moms aldrig kan fradrages i dansk moms. Spørgsmålet er:
Ved køb i EU (eller uden for)- så bogfører Dinero korrekt importmoms 25% af samlet pris som import moms under salgsmoms og tilsvarende under købsmoms (og forudsat det er til erhvervsmæssig brug)
Det er jo så normalt prisen uden moms man i sagens natur bruger, da der ikke er moms på til momsregistrerede
Hvad hvis der ved fejl er moms på alligevel - leverandøreren har givet pokker i momsnummer og lægger moms på.
Hvis det er over 50 Euro - så må man ikke ikke tage den moms med som udgift - uden at ha søgt den refunderet - men under 50 Euro så må momsen indgå som del af selve købsudgiften som udgift i regnskabet - uden man søger refusion - Enig?
Hvis så det er 40 euro moms fra et eu land og varen i sig selv var 300 euro - skal man så også lægge prisen som 340 Euro som basis for beregning af EU momsen (eller kun varens 300 Euro)
Er den betalte udenlandske moms man ikke behøver kræve refunderet- i det fald med i beløbet for beregning af importmoms?
vh John H