Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cookies på Amino

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dig, Martin.

Jeg har meget respekt for dig, men din håndtering af sagen er uforståeligt.

Du ved jo godt, at du er på tynd is nu.

Og dine 

Martin Thorborg:
De bedste hilsner
hjælper da ikke meget.

Selvfølgeligt er det ulovligt, og det bor ikke engang diskuteres.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg forstår ikke jurasprog og vi har fået nogle gode mennesker til at lave det korrekt for os.
Så nej, jeg føler mig ikke på tynd is, jeg mener oprigtigt at vi overholder loven, som jeg forøvrigt syntes er latterlig.
Hvis der er nogen der føler at de skal bruge vores sparsomme tid på sagen, så meld os til et eller andet og lad os tage den der fra.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:

Jeg forstår ikke jurasprog og vi har fået nogle gode mennesker til at lave det korrekt for os.
Så nej, jeg føler mig ikke på tynd is, jeg mener oprigtigt at vi overholder loven, som jeg forøvrigt syntes er latterlig.
Hvis der er nogen der føler at de skal bruge vores sparsomme tid på sagen, så meld os til et eller andet og lad os tage den der fra.

De bedste hilsner

Martin

Vi er helt enige i at love er latterligt, men der er altså ingen diskussion om at det som amino gør ikke stemmer overens med hvad der beskrives i loven. Den er faktisk meget klar, og i opfylder bare ikke de ting der står, og det er iøvrigt ikke skrevet i det du kalder jura sprog men på normalt dansk som alle kan forstå inkl dig.

Som andre er inde på så er jeg lidt uforstående over for din måde at håndterer det på. Syntes ikke det passer amino og sige direkte at i er ligeglade med om i bryder loven, og hvis nogen har et problem med det så må de jo bare melde jer.

Efter min mening et rigtig dårligt eksempel at sætte. Specielt når du selv tidligere ved flere lejligheder har været efter mange andre som bryder loven på andre områder. (uden at jeg er uenig)

Tag nu lige lidt ansvar. jeg er personligt ligeglad om i holder den eller ej. Men så må du lige være lidt klar og sige i ikke ønsker at holde loven fordi den er dum. Istedet for hårdnakket at sætte dig på bagben over noget som som du nok ved ikke er rigtig. Det giver mig altså altså en lille smule følelse af at blive krænket med vilje.

Loven er lavet for at beskytte brugere, men det lader til amino kun er interreseret i at beskytte sig selv.

Du plejer sku da ikke være bange for at sige ting ligeud, og du plejer da heller ikke at komme med "fakta" som du egentlig ikke har styr på.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fået det svar jeg kan give dig.
Jeg har forklaret dig det så godt jeg kan og hvis det ikke er godt nok, så skriv til min kloge direktør nicolai@amino.dk han forstår det måske og kan kigge på det når han kommer hjem fra ferie.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Måske vi lige skulle slå koldt vand i blodet, og rent faktisk læse bekendtgørelsen til sit fulde. §4 siger faktisk at §3 er underordnet (Som er den Byggemanden citere):

http://erst.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=bek20111148-full:

§ 4. Uanset § 3 kan fysiske eller juridiske personer lagre oplysninger eller opnå adgang til oplysninger, der allerede er lagret, i en slutbrugers terminaludstyr, hvis

1) lagringen af eller adgangen til oplysninger alene sker med det formål at overføre kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet, eller

2) lagringen af eller adgangen til oplysninger er påkrævet for at sætte tjenesteyderen af en informationssamfundstjeneste, som slutbrugeren udtrykkelig har anmodet om, i stand til at levere denne tjeneste.

Stk. 2. Lagring af eller adgang til oplysninger i en slut­bru­gers terminaludstyr er påkrævet, jf. stk. 1, nr. 2, hvis lagringen af eller adgangen til oplysninger er en teknisk forudsætning for at kunne levere en tjeneste, der fungerer i overensstemmelse med tjenestens formål.

Alle de cookies jeg ser fra amino.dk domænet ligner umiddelbart funktionalitets cookies, og må derfor formodes at være dækket under §4 stk. 2. Og disse kræver derfor ikke JERES accept for at blive lagt og læst. - Men hvis vi virkelig skal fluekneppe lidt, så den eneste "fejl" Amino gør, er ikke at udspecificere de forskellige 3. parts cookies der bliver lagt, men helt ærligt, hvem fanden gider spilde ens tid med at gøre det?

Mads Madsen

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Du har fået det svar jeg kan give dig.
Jeg har forklaret dig det så godt jeg kan og hvis det ikke er godt nok, så skriv til min kloge direktør nicolai@amino.dk // */ // ]]> han forstår det måske og kan kigge på det når han kommer hjem fra ferie.

De bedste hilsner

Martin

Martin det er din virksomhed og ikke min. Det er ikke mit job at rende og rette fejl ud og sende emails til folk når noget skal rettes. Det er dit job. Nu må du sku lige tage lidt ansvar. 

Syntes det er sørgeligt du er så ligeglad at du ikke engang gider sætte dig ind i tingene, eller sende en email til dem af dine folk der har styr på dette. Men det er op til dig.

Ville egentlig bare informere dig om at det setup i har nu ikke lever op til loven. Mere var der ikke i det.

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Måske vi lige skulle slå koldt vand i blodet, og rent faktisk læse bekendtgørelsen til sit fulde. §4 siger faktisk at §3 er underordnet (Som er den Byggemanden citere):

http://erst.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=bek20111148-full:

§ 4. Uanset § 3 kan fysiske eller juridiske personer lagre oplysninger eller opnå adgang til oplysninger, der allerede er lagret, i en slutbrugers terminaludstyr, hvis

1) lagringen af eller adgangen til oplysninger alene sker med det formål at overføre kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet, eller

2) lagringen af eller adgangen til oplysninger er påkrævet for at sætte tjenesteyderen af en informationssamfundstjeneste, som slutbrugeren udtrykkelig har anmodet om, i stand til at levere denne tjeneste.

Stk. 2. Lagring af eller adgang til oplysninger i en slut­bru­gers terminaludstyr er påkrævet, jf. stk. 1, nr. 2, hvis lagringen af eller adgangen til oplysninger er en teknisk forudsætning for at kunne levere en tjeneste, der fungerer i overensstemmelse med tjenestens formål.

Alle de cookies jeg ser fra amino.dk domænet ligner umiddelbart funktionalitets cookies, og må derfor formodes at være dækket under §4 stk. 2. Og disse kræver derfor ikke JERES accept for at blive lagt og læst. - Men hvis vi virkelig skal fluekneppe lidt, så den eneste "fejl" Amino gør, er ikke at udspecificere de forskellige 3. parts cookies der bliver lagt, men helt ærligt, hvem fanden gider spilde ens tid med at gøre det?

Google analytics og reklame cookies er ikke funktionalitets cookies da hjemmesiden vil virke helt fint uden disse.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:
Alle de cookies jeg ser fra amino.dk domænet ligner umiddelbart funktionalitets cookies

Der har vi vidst en adblock bruger, hva ;)

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Byggemanden:

Google analytics og reklame cookies er ikke funktionalitets cookies da hjemmesiden vil virke helt fint uden disse.

Korrekt, men som jeg også skriver i min sidste sætning, disse er 3. parts cookies og vil egentlig kræve en beskrivelse.
Dog vil jeg stadig lægge vægt på §4 stk. 2 - "hvis lagringen af eller adgangen til oplysninger er en teknisk forudsætning for at kunne levere en tjeneste, der fungerer i overensstemmelse med tjenestens formål."
Et skud fra hoften, Amino koster 1 mio. om måneden i rene driftsudgifter, så teknisk set må reklamerne være dækket under "en teknisk forudsætning for at kunne levere en tjeneste".
Vi kan da godt argumenter for at Google Analytics ikke er dækket under "en teknisk forudsætning"...

Mads Madsen

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

dkchokk:

Mads Madsen:
Alle de cookies jeg ser fra amino.dk domænet ligner umiddelbart funktionalitets cookies

Der har vi vidst en adblock bruger, hva ;)

Nope :)

Mads Madsen

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)