Jeg har får lidt over en uge siden bestilt en special tablet stylus i USA.
Selve pakken er nået til Danmark, og endda hurtigere end jeg lige havde regnet med, men nu sidder pakken fast i tolden? Det har den så gjort siden mandag D. 6? Er der nogen der har erfaringer med told kontrol af pakker fra udlandet? Jeg tænker, hvor lang tid kan det lige tag?
Da det er første gang jeg nogensinde har købt et fysisk produkt fra USA, er jeg lidt i tvivl? Synes da det er lige rigeligt tid, at vente? Det var ikke engang for at spare penge, men simpelthen fordi den ikke er til at opspore i DK!
pakker fra EU stoppes ikke af TOLD da der ikke er told på import fra EU så pakker mangler af andre årsager
Trådstarter kan ringe og rykke faktisk, men det kan tage lidt tid - Jo bedre dokumenter der er med - jo hurtigere. Er man ikke importregistreret og den kommer til et CVR nummer, så vil det også sinke
Det lyder mærkeligt hvis deres pakker skulle være fremme på få dage? Men er det tilfældet så kontakt Post Danmarks internationale postcenter i Kastrup.
US Postal Service får pakker toldbehandlet af PostDanmark. Og der kan de godt ligge et stykke tid - jeg har oplevet 2-3 uger.
Det går jævnligt galt i fortoldingen - jeg har oplevet at pakker bliver behandlet som om de bliver importeret af private. Dermed kommer man til at betale moms, for at få varerne udleveret, og den kan ikke trækkes fra, jfr. SKAT.