Jeg er blevet udtaget af skat i en stikprøvekontrol for mit regnskab for 2012. De spørger specifikt til to rejseudgifter. Den ene var en opgave jeg skulle løse for en kunde i frankrig, den anden var et inspirationkursus i barcelona. Hvad skal jeg aflevere for at tilfredstille skat? Er der nogen der har erfaring med dette og evt kan vise konkrete eksempler. Tuusind tak
1) Du har måske ordregivning (f.eks. via mail) og en betalt faktura fra kunden i Frankrig. Hvis du har overførslen fra kunden, skulle den være ok.
2) Du har måske en tilmelding, din egen betalte faktura og måske en brochure, som kunne godtgøre, at det var relevant.
Jeg har selv været ude for stikprøve hos Skat, og det er ikke så farligt, især ikke, hvis du virker overbevisende. Jeg ville give dem det, jeg havde, og pænt spørge, om det var godt nok, eller de ønsker mere.
Du skal finde materiale frem. Den med Frankrig lyder let - dokumenter at det var kundebesøg og at det ser fornuftigt ud med tiden og stedet. Barcelona - find brochurer, tilmelding og forklaring på sammenhæng med virksomhedens drift frem - og vis dem
Det går sikkert fint - og det er sikkert heller ikke en herregård hvis de skulle ha lidt synspunkter, men du skal bare vise dine argumenter og ellers ha regnskab klar til dem hvis de vil se andet. Er du usikker, og har en revisor, så lad denne være med og føre ordet
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER