Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med prissætning af bruger data/adfærdsdata

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen derude, som har erfaring med eller kan sende mig i den rigtige retning omkring prissætning af adfærdsdata. Jeg har en mobil app, der samler adfærdsdata ind. De data har jeg samlet i produkter, som kan købes. 

Nu er spørgsmålet så hvordan man prissætter sådanne produkter. Er der nogen, der har erfaring at dele ud af?

PS: accept af opsamling, tilladelse til salg etc. er der styr på.

Mange tak for jeres input.

Tina

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:33

Jeg tænker lidt at den slags data nok kun er spændene for de firmer der rent faktisk reklamerer igennem netop DIN app. Hvis du vil sælge den slags data må du have dig nogen faste annoncører først.

Desuden vil jeg også gætte på at prisen er direkte forbundet med hvor meget disse faste annoncører tjener igennem din app.

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:47

Hej - og tak. Der er ikke annoncer på min app :-). Firmaer udbyder produkter på min app - og samme firmaer kan så købe data om brugernes adfærd på appen. Hvilke produkter efterspørges etc. Håber det giver bedre mening.

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:56

Så længe du har faste firmaer der udbyder noget på din app, så vil du kunne sælge dem data. Til at starte med skal du jo nok finde ud af hvilke data der kan hjælpe dem, og hvordan. Samt lave en vurdering af hvor meget mere de kan tjene ved at købe denne data.

Du kan ikke sælge nogen før du har et klart svar på disse ting. Til gengæld så vil prisen på data også komme helt af sig selv når du har svaret på disse ting.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)