Har startet et lille firma som jeg er nødt til at "pause" ind til videre. |
Lukker du firma kontoen kan skat ikke indsætte penge du skal have tilbage. Den private kan ikke bruges.
Har startet et lille firma som jeg er nødt til at "pause" ind til videre. |
Lukker du firma kontoen kan skat ikke indsætte penge du skal have tilbage. Den private kan ikke bruges. |
Ja den kan pege på en privatkonto hvis du er personlig virksomhed - hvis banken vil acceptere det hvad de normalt vil - specielt når der ikke er transaktioner af betydning Du kan ikke gøre det hvis det er et selskab (ApS/IVS) hvor der er lovkrav om en NemKonto til selve selskabet og hvor ex penge retur i skat/moms eller andet jo ville være en hævning = ulovligt aktionærlån Det vil besværliggøre årsregnskab lidt i det omfang der nu kan være transaktioner på to konti . men som sagt - kun OK for personlig virksomhed vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tusind tak for svaret. :) |
|
Det kan også være en mulighed. :) |
eller hvis det er personlig virksomhed - afmelde den - du får samme CVR hvis du vil starte igen - så muligheder nok Jeg tror du skal være "heldig" for at finde en bank der bare tager en erhvervskonto - uden transaktioner eller ej - uden de vil ha dit private med - men check |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com