|
Har startet et lille firma som jeg er nødt til at "pause" ind til videre. |
Lukker du firma kontoen kan skat ikke indsætte penge du skal have tilbage. Den private kan ikke bruges.
Debat
|
Har startet et lille firma som jeg er nødt til at "pause" ind til videre. |
|
Lukker du firma kontoen kan skat ikke indsætte penge du skal have tilbage. Den private kan ikke bruges. |
|
Ja den kan pege på en privatkonto hvis du er personlig virksomhed - hvis banken vil acceptere det hvad de normalt vil - specielt når der ikke er transaktioner af betydning Du kan ikke gøre det hvis det er et selskab (ApS/IVS) hvor der er lovkrav om en NemKonto til selve selskabet og hvor ex penge retur i skat/moms eller andet jo ville være en hævning = ulovligt aktionærlån Det vil besværliggøre årsregnskab lidt i det omfang der nu kan være transaktioner på to konti . men som sagt - kun OK for personlig virksomhed vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
|
Tusind tak for svaret. :) |
|
|
|
Det kan også være en mulighed. :) |
|
eller hvis det er personlig virksomhed - afmelde den - du får samme CVR hvis du vil starte igen - så muligheder nok Jeg tror du skal være "heldig" for at finde en bank der bare tager en erhvervskonto - uden transaktioner eller ej - uden de vil ha dit private med - men check |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com