En kammerat og jeg har et fultidsarbejde til dagligt, men vi ville gerne have et rengøringsfirma ved siden af, og se om det er noget vi kan få op at kører på længere sigt, og dermed koncentrere sig 100 procent om det, men det kræver vi starter i de små pga tiden, og ville starte med at yde vinduespolerings service, og gøre private hjem rent, for en pris, men skal vi ikke have et cvr nummer? og skal man registreres som i/sapsa/s eller lign. for at få et cvr nummer. Vi regner ikke med på de første 12 mdr at omsætte for over 50.000.
Selv hvis I ikke regner med omsætte for over 50.000 i de første 12 måneder, vil jeg stærkt anbefale at anskaffe et CVR nr. med det samme i er up n' running. Det fremstår mere seriøst for kunderne, og i får en masse andre fordele - da i - går jeg da ud fra - også skal købe lidt midler og udstyr til vinduespolering.
Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk
Ud fra din tekst virker I/S som det mest oplagte i første omgang. I får en cvr registrering, men behøver ikke momsregistrering hvis i ligger under kr 50.000 for løbende 12 mdr.
Vælger i at momsregistrere, så skal i aflevere 20% af indtægten til SKAT, men i får momsfradrag for indkøb af varer og materiel.
Overvej om det ikke kan være en fordel at undlade momsregistrering, især når jeres kunder er private. Har i ikke store udgifter til varer og materiale, så vil det formentligt være en økonomisk fordel at undlade registreringen, idet i kan få en større andel af omsætningen selv, og denne andel formentlig overstiger den købsmoms i ikke får mulighed for at få refunderet.
Helt enig med Arguins vil bare tilføje, at der er meget stor forskel på I/S og IVS - et par af de store
Solidatisk personlig hæftelse i I/S betyder at det er jer privat der hæfter og den stærkeste skal lægge ud - men IVS kan også betyde en vis hæftelse, ex kan bank eller andre kræve personlig kaution - dog langt friere for hæftelse i IVS som klart største fordel
I/S: I kan trække et evt underskud i start fra i anden personlig indkomst - IVS I kan kun fremskrive underskud til fremtidigt overskud
I/S - ikke krav om lovpligt arbejdsskadeforsikring - IVS lovkrav om en til hver af jer ca 1300 x 2 per år
I/S kan bruge personlig bankkonto i start - IVS skal ha erhvervskonto - mulig udgift
Der skulle stå UDEN Cvr/IVS. I/S personlig solidarisk og ikke uanset (tror auto korrektion) da de to jo måske vil starte uden CVR.
UDEN Cvr defacto I/S personlig solidarisk 😛