Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.mitdomæne.dk/se eller www.mitdomæne.se?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hørsholm
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 128
Fra  homegoal.dk Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder, hvad er bedst?

Jeg går ind på det svenske marked nu, og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg har en magento shop, en fin side 1 placering på google på relevante søgeord og ved ikke om jeg får noget juice med over ved at lave .dk/se og om svenskerne så gider købe. .se domænet er ledigt. Der skal vel laves en ny shop eller kan man kopiere med begge løsninger? Er lidt grøn :-)

Hvilke erfaringer og tanker har i gjort jer ifm med et nyt marked?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Hollo ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tror virkelig ikke du skal tænke på om kunderne gider købe, virksomheder i større scala gør det på alle måder..:

[country].domæne.com

www.domæne.com/[country]

www.domæne.[country]

I og for sig tror jeg det er fuldstændig ligemeget med hensyn til dit salg, du får nok din side pagerank med over ved at bibeholde dit .dk domæne og så bare smide locale efter /, altså www.domæne.dk/se, men.. Du skal jo alligevel markedsføre dig på et nyt sprog, så alt i alt tror jeg det er lidt irelevant, du skal bare træffe et valg hvad du selv synes bedst om når du fortæller kunderne det svenske domæne navn..

Bare min mening :)

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sssp,

Jeg tror ikke du behøver tænke som meget p domænenavn, men mere på at du får oversat din shop til svensk, hvis du vil in på det svenske marked.
Mange systemer understøtte flere sprog, og jeg vil gå ud fra at Magento også gør.
Hvis du vil have flere shops, så er der bare mere at vedligeholde.

Mange systemer kan godt håndetere at du tilgår siden med www.shop.dk samt www.shop.se (Eller anden URL for at vise du skrifter sprog), og så automatisk skifte mellem dansk og svensk.
Det eneste du skal, er så at sørge for at alle produkter og tekster virker på begge sprog.

For mig er det helt klart oplevelsen af siden der er vigtig, og at URL'en passer med shoppens navn. Om det så er DK eller SE, gør kun a jeg tænker over leveringstiden.

Mange hilsener

Kristoffer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)