Jeg undrer mig over at der på SKAT´s hjemmeside står: Kan det være rigtigt? På den måde får jeg da varerne gratis og kan tjene på dem? |
trække fra??
Indtægt 100.000 kr - har du nu ikke nogen udgifter, så er der skat af de 100.000 kr f.eks 40.000 kr
Nu har du så udgifter til varer du har solgt (dem der ikke er solgt er ikke "fradrag") vi siger så
Indtægt 100.000 kr
vareforbrug 50.000 kr
overskud 50.000 kr og skat af det så ca 20.000 kr i rundtal. Du har således sparet 20.000 kr i skat ved at du jo har udgifterne og ikke 50.000 kr vel og derfor ikke gratis varer eller andet
Du betaler skat af indtægter minus udgifter og hvis du vil undgå skat så skal du jo ha samme i udgift som i indtægt = 0 overskud og det giver jo ikke rigtig mening at drive virksomhed uden at få noget ud af det . Du betaler kun skat af dit overskud, hverken mere eller mindre
Team op med en ekstern gut der kan lidt regnskab eller betal en ekstern for at hjælpe dig igang med regnskabsforståelse - evt ta kursus hos www.regnskabsskolen.dk eller tag til et af skats gratis kurser - selv om det nu ikke altid rækker for at sige det ærligt
vh John H