Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan startede i op med et IVS ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er med på, hvilke ting der skal bruges af dok. mm. for at etablere et IVS selskab. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan og hvorledes. Bruger i en advokat eller et firma, som klare det hele for jer? Vi er 2 stiftere med 50/50 ejerskab.

Men vi skal starte et nyt CVR nr. og en ny forretningskonto hertil. Vi har kørt på et gammelt CVR nr og en anden bank konto, end den der skal bruges. Hvor meget skal vi foretage os?

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 20:22

generelt ville jeg sige at typen af virksomhed spiller lidt ind. er det en håndværks virksomhed bør man fremstå seriøs ved at have noget likviditet i forvejen så man kan stå ved sine garaqntier og er man en telefon support der tjener på at sælge sine ord er det en anden snak og så er Ivs ligesågodt som Aps og A/S

Ville det ikke være smartere at skrabe de 25000 sammen hver og lave et rigtigt selvskab såsom et aps. det koster jo "kun" 50000 ialt. dermed spare i en stor udgift senere når det skal konverteres til aps aligevel.

Nu ved jeg ikke hvad i har af planer så tag det her med ja hatten på, men jeg ville vrikke lidt på næsen hvis et nystiftet ivs med 2 ejere kom og spurgte om jeg ville lave noget for dem. min første tanke ville være om jeg på nogen måde ville have en chance for at få mine penge hvis der opstod et problem. et firma oprettet på 4  stk femogtyve øre ville ikke indbyde til dans hos mig rent personligt. Sandsynligheden for at i skal stille alle mulige garantier hos leverandører er nok lig med 100% med et IVS frem for et Aps.

Tag denne lille komentar som en god lille vejviser for hvordan jeres evt. samarbejdspartnere muligvis ville tænke.

I skal ihvertfald have en ny erhvers konto nå i er to ejere. havde i været en ejer ville man kunne fortsætte på tidligere erhverskonto hvis banken går med til det men det er vist ikke alle banker der er lige så flexsible som min feks.

Ellers god vind. håber dette drev jer videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29

Pernille Oldgaard:
Jeg er med på, hvilke ting der skal bruges af dok. mm. for at etablere et IVS selskab. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan og hvorledes. Bruger i en advokat eller et firma, som klare det hele for jer? Vi er 2 stiftere med 50/50 ejerskab.
 Hvsi man er i tvivl skal man man i mine øjne lade et selskab/advokat stifte for en. Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk er ret oplagt at kontakte-  det er ikke voldsomt dyrt

Pernille Oldgaard:
Men vi skal starte et nyt CVR nr. og en ny forretningskonto hertil. Vi har kørt på et gammelt CVR nr og en anden bank konto, end den der skal bruges. Hvor meget skal vi foretage os?
Det gamle CVR går jeg ud fra I lukker ned - ellers skal det jo stadigt bruge erhvervskontoen - ellers skal jo tale med banken om en ny erhvervskonto. Jeg ville afgjort få en ny frem for at bare køre videre med den gamle.

Ved to partenere skal I tage stilling til tegningsret - om I hver i sær må skrive under på alt eller om I skal gøre det samlet og så skal I helt absolut lave en ejeraftale som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)