Hej Nikolaj Det er rigtigt, cookies-problemer kan også komme fra opdateringer udefra, fx kan en opdatering i Firefox godt påvirke e-conomic-kunder, der bruger den browser. Det kan tage noget tid, før alle Firefox-brugere får logget ind og ”finder” fejlen, så det er noget vi løbende må kommunikere om eller simpelthen opdatere e-conomic, så vi omgår problemet.
Det er heller ikke i orden, når vores system har udsving, men det sker desværre og det er selvfølgelig frustrerende, når man sidder i det. Vi planlægger snarligt en månedlig opdatering på techtalk-bloggen, der opsummerer den sidste måneds drift, så kunderne kan følge med og få et reelt billede af driften. Og så arbejder vi naturligvis hele tiden på helt at undgå udsving – ingen gider dem. Den fejl du oplever, er vi er bekendt med, men vi kan ikke genskabe. Den opstår kun lokalt hos kunden, så fejlen er ikke i e-conomic eller i aftalen. Vi har altså ikke fundet ud af, hvorfor nogle kunder oplever det, men i stedet for at lukke browseren, kan du trykke F5, når det sker. Du ryger så ud af den faktura du er i gang med, men forbliver logget ind.
Okay. Er det i kassekladden, når du bogfører en kundeindbetaling og vil udligne med en tidligere udstedt faktura? I så fald kan du gøre det i omvendt rækkefølge – altså først: ’Vælg kunde’ (indsnævrer antallet af fakturaer, der skal søges frem) og herefter ’Vælg faktura’. Prøv at se om det ikke går hurtigere :-)
Du har ret i, at der under alle omstændigheder skal tilføjes en kunde. Jeg forestiller mig, at knappen er sat ind for at gøre workflowet mere intuitivt, så man ikke overser noget. Du kan evt. trykke tab + enter for at undgå museklik. Hvis du ikke allerede har gjort det, så er du velkommen til at foreslå andre felter, alternative arbejdsgange/knapper m.m. på vores forum. I forhold til de kopierede kundeoplysninger, der selv fordelte sig i e-conomic-felterne, så er det ikke en funktion, jeg har hørt om før. Det kan måske være noget, der har været muligt i en særlig browser, men altså ikke noget, vi har udviklet. :-) Med venlig hilsen Tanja, e-conomic |