Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starte man smartest op med dinero eller e-conomics

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
det var ikke sådan det var... det var en lang konstant fejl i firefox de gjorde at man lige pludseligt ikke kunne bruge E-conomic før man havde slettet cookies... fejlen var der ikke i nogen andre browsere og jeres guide gik også kun på firefox...!

Hej Nikolaj

Det er rigtigt, cookies-problemer kan også komme fra opdateringer udefra, fx kan en opdatering i Firefox godt påvirke e-conomic-kunder, der bruger den browser. Det kan tage noget tid, før alle Firefox-brugere får logget ind og ”finder” fejlen, så det er noget vi løbende må kommunikere om eller simpelthen opdatere e-conomic, så vi omgår problemet.

Altimobiler.dk:

Jeg synes faktisk det er en rigtig god ting at i oplyser omkring når der er fejl... men det gik min kritik heller ikke på... den gik på at der tit er fejl.... synes det er rigtigt tit jeg oplever at man ikke kan logge på, siden er langsom og lignende...

seneste fejl jeg har oplevet omkring 10 gange på en måneds tid er når jeg er ved at ligge varer ind på en faktura og jeg trykker gem og ny... så sker der INTET... alt bliver bare stående og jeg skal lukke browseren helt og logge ind igen og det hele for at kunne lave fakturaen færdig.

Det er heller ikke i orden, når vores system har udsving, men det sker desværre og det er selvfølgelig frustrerende, når man sidder i det. Vi planlægger snarligt en månedlig opdatering på techtalk-bloggen, der opsummerer den sidste måneds drift, så kunderne kan følge med og få et reelt billede af driften. Og så arbejder vi naturligvis hele tiden på helt at undgå udsving – ingen gider dem.

Den fejl du oplever, er vi er bekendt med, men vi kan ikke genskabe. Den opstår kun lokalt hos kunden, så fejlen er ikke i e-conomic eller i aftalen. Vi har altså ikke fundet ud af, hvorfor nogle kunder oplever det, men i stedet for at lukke browseren, kan du trykke F5, når det sker. Du ryger så ud af den faktura du er i gang med, men forbliver logget ind.

Altimobiler.dk:
Har faktisk snakket med support om det for et par måneder siden... svaret var : vi ved godt den database er langsom for det siger andre også... du kan blokere (mener det var ordet blokere hun brugte) dem du ikke bruger og så går det hurtigere... ok så jeg blokerer lige 2-3000 stk.:)

Okay. Er det i kassekladden, når du bogfører en kundeindbetaling og vil udligne med en tidligere udstedt faktura? I så fald kan du gøre det i omvendt rækkefølge – altså først: ’Vælg kunde’ (indsnævrer antallet af fakturaer, der skal søges frem) og herefter ’Vælg faktura’. Prøv at se om det ikke går hurtigere :-)

Altimobiler.dk:
når jeg skal lave en faktura så kan jeg ikke rigtigt se hvad klikket : tilføj kunde skal gøre godt for... for det skal jeg jo uanset hvad... ikke andet end et spildt klik. kan dog nemt ske at der er et eller andet jeg har overset der gør at det giver mening med det klik...

samtidig forstår jeg heller ikke at man ikke længere kan flytte tekst rundt... det kunne man førhen men lige pludseligt kunne man ikke det mere.. forstået på den måde at når jeg skal lave en ny kunde kopierede jeg bare fra min shop navn, adresse, post nr, tlf. nr osv ind i adresse feltet og flyttede det så ud i de felter hvor det skulle være... gør stadig det samme men nu skal jeg kopiere hver enkelt ting fra adresse feltet... men igen... der kan være en god grund til at i har fjernet den funktion som jeg bare ikke lige kender eller kan se:)

Du har ret i, at der under alle omstændigheder skal tilføjes en kunde. Jeg forestiller mig, at knappen er sat ind for at gøre workflowet mere intuitivt, så man ikke overser noget. Du kan evt. trykke tab + enter for at undgå museklik. Hvis du ikke allerede har gjort det, så er du velkommen til at foreslå andre felter, alternative arbejdsgange/knapper m.m. på vores forum.

I forhold til de kopierede kundeoplysninger, der selv fordelte sig i e-conomic-felterne, så er det ikke en funktion, jeg har hørt om før. Det kan måske være noget, der har været muligt i en særlig browser, men altså ikke noget, vi har udviklet. :-)

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)