Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne være importør

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i lang tid gået og overvejet at starte min egen virksomhed

Jeg har spottet en leverandør i Japan, som kan tilbyde nogle yderst interessante produkter, og faktisk er lige hvad jeg leder efter. 

Jeg kan se at de i forvejen har nogle importører i henholdsvis australien, new zealand, spanien, tyskland og england.

Jeg kunne godt tænke mig selv at blive enlig importør af deres produkt serie og til det har jeg nogle spørgsmål - eller dvs. mange spørgsmål! :D

- Hvordan skal jeg approache dem? (hvad skal jeg skrive til dem, hvilke spørgsmål skal jeg stille osv.)

- Jeg har intet CVR nr., hjemmeside eller lignende på nuværende tidspunkt, vil det betyde noget i forhold til at skulle virke professionel og interessant?

- Skal man betale noget til dem for at være importør, eller får de nok ud af bare at have flere kunder at levere til? 

- Jeg har 50-60.000 kr. som jeg er villig til at investere i en virksomhed, er det nok? (deres produkter koster mellem 20-100 kr.)

- Jeg kan se at importørerne i de forskellige lande har forskellige og tilpasset emballager til produkterne, er det noget man laver i samarbejde med producenten? Og koster det penge, at skulle få designet sådan noget, eller er det noget som de kan hjælpe med?

- Hvad er typiske krav der bliver stillet for at blive en importør? Skal man bestille et minimums antal vare, og hvor ofte osv.? Hvor hurtigt skal man levere "resultater", fordi jeg er stadig under uddannelse, og regner derfor med at det vil tage lidt tid at få hjemmeside op og køre, og få lavet henholdsvis nok SEO + adwords/facebook osv. - overvejer både en webshop + b2b løsninger, da produkterne også egner sig til bestemte typer butikker.

Hmm det var hvad jeg lige havde af spørgsmål, til at starte med i hvert fald ;)

Mange tak!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Næste alle dine spørgsmaal er kun noget den virksomhed i Japan kan svare paa. Det er jo op til dem hvilke krav etc. de stiller med minimums køb etc..

Saa jeg ville bare kontakte dem og skrive at du er interesseret i at importere deres produkter til DK og spørge dem om de kunne være interesseret i et samarbejde og hvad deres krav/betingelser er.

Det ville være saadan jeg ville gøre i hvert fald.

mvh

anders

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)