Hej Aminoer. En en af mine veninder har en dreng der har gået på en danseskole i Aalborg, denne danseskole påstår så at de skylder en restance, hvilket de ikke mener at de gør, da de har betalt 2-3 gange for at sønnen gik der i en kort periode plus at han er udmeldt, MEN nu er sagen videresendt til inkasso! Min veninde betalte beløbet på én gang, da hun til sin store ærgelse havde glemt at betale den første afdragsordning til tiden, men nu er det fulde beløb betalt, det der fik mine alarmklokker til at ringe var at alle brevene er adresseret til hendes snart 6 årige søn(!) hvilket jeg ikke mener er lovligt? Efter at hun har betalt denne regning modtog hun et udkast til at drengen vil blive stævnet, det er jo dybt latterligt, men det er jo ikke lovligt, medmindre at inkassofirmaet ved at der er tale om en mindreårig? Hvad ville I erfarne Aminoer råde hende til at gøre? / Aani. |
Jeg vil råde hende til at glemme al snak om mindreårige, og istedet fremsende dokumentation på betaling til danskeskolen, og i samme postgang bede dem om at fremsende dokumentation på det som hun skylder.
Så skulle den sag hurtigt være ude af verden.