Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

website uden køb af domæne ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

kombare:

ville høre om man kan drive en website uden at købe et domæne

Du kan godt have en side uden at have et domæne navn... MEN... Det er nok ikke noget du skal forvente at få ret mange besøg og kommer nok aldrig til at blive en succes. Måden man besøger en hjemmeside uden et domæne navn er ved at indtaste en IP adresse og eventuelt en port på siden.

eksempel: 159.20.6.38 som er dr's IP adresse og man kan indtaste den i stedet for domænet dr.dk

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

kombare:

ville høre om man kan drive en website uden at købe et domæne

Det afhænger af, hvad du mener med "uden at købe et domæne".

Der findes stadig løsninger a la 123hjemmesider, som tilbyder dig hjemmesider via deres system.

Det er dog sjældent, at hjemmesiden kommer til at fremstå specielt professionelt, men måske jeg ikke kender til alle koncepter på det område.

Må jeg spørge, hvorfor du ikke ønsker at købe et domæne?

 

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

123 hjemmesider kan jeg heller ikke bruge. min ide er at det er mig der skal bestemme på siden. og ikke have et link hos en eller anden der bare kan lukke. ens siden ned når det passer jeg vil selv bestemme hvornår min egen siden skal lukkes.

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

så sådan som jeg ser på det med ip`en er at man faktisk kan bruge det som en kode eller password for. at man kun kan få bestemte typer ind på ens side

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil forslå at du køber domænet 

Det vil kun gavne dig.

Du kan f.eks. gøre det gennem one.com

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men kan man ikke lavet sin egen domæner. fx der er dk host et eller andet også kan jeg se der er one.com hvis der er to forskællige så kan der vel også være 3 ?

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke have dit helt eget domænenavn uden at købe (rettighederne til) det på lige fod med alle os andre.

Hvis du vil drive et website uden at skulle betale for et domæne placerer du web-serveren et sted hvor du har fast IP-adresse. Så tilgår man websitet ved at indtaste ip-adressen i browseren.
For at få en mere almindelig webadresse til denne server kan du bruge tjeneste som dyndns.com eller gratisdns.dk

På den måde styrer du i princippet det hele selv, og har en adresse som man kan finde din server på, men du må finde dig i at din webadresse er en del af et domænenavn som du ikke har rettighed over.

En helt anden mulighed er at du køber f.eks. Adobe Muse (evt. i abonnement)
Med den kan du lave hjemmesider og der medfølger mulighed for at lægge siderne ud på deres servere så alle kan tilgå dem.
Men igen er du bundet til deres domænenavn, medmindre du køber dit eget domæne og lægger ind.

Det virker på mig som om det du søger er en vejledning i at blive synlig på internettet uden at skulle følge de samme regler som alle os andre som gør brug af.
Det kan man umiddelbart ikke, og det skal man heller ikke kunne (efter min mening).
Det vil ikke overraske mig hvis der sidder nogen ude i samfundet som har både udstyr og evner til det, men dem finder du sandsynligvis ikke igennem dette forum.
Du ringer jo ligesom heller ikke til Skat og spørger dem om de kender en revisor som kan trylle sorte penge hvide vel ? Skype-Wink

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

self skal man følge reglerne men her tænker jeg. jeg vil da selv bestemme over mine ting ? er da intet galt i vil da ikke have andre kan pille ved mine ting. det siger vel lidt sig selv :D 

en anden ting er bare sjov fx dk host kan godt have sådan noget hvorfor må vi andre så ikke ? giver ikke rigtigt nogen mening

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om du har misforstået hele konceptet omkring domæner.

one.com, UnoEuro osv., osv., bestiller alle deres .dk domæner ved dk-hostmaster. Dk-hostmaster er valgt til at administrere alle danske domæner. Til info, så køber du ikke et .dk domæne, du lejer det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)