Lovgivning omkring donationer/velgørenhed
Tilmeldt 3. Oct 14
HrNysgerrig
Skrevet
03-10-2014 kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Aminoer
Kan jeg donere en del af mit firmas indkomst direkte til velgørenhed, og er der lovgivning jeg bør vide noget om inden?
Er det desuden lovligt at bruge disse donationer som markedsføring hvis jeg har en aftale med velgørenheds organisationen?
Mvh Den Nysgerrige
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
03-10-2014 kl. 23:35
Svar
Ja... Under visse omstændigheder og forudsætninger.
Svar
Tilmeldt 3. Oct 14
HrNysgerrig
Skrevet
04-10-2014 kl. 00:45
Svar
Tak for svaret, kan du uddybe det lidt mere?
Svar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Det vil fylde mange sider
Der er regler for hvilke foreninger der giver fradrag - for max beløb- for max % af fortjeneste som jeg lige husker det
for ren markedsførings omk er der frdrag for det hele hvis du kan påvise det er formålet
der er ikke en facit liste - så i det konkrete er det klogt at høre en revisor eller - skat konkret hvis det er en væsentlig del af værdigrundlaget
Svar
Tilmeldt 3. Oct 14
HrNysgerrig
Skrevet
04-10-2014 kl. 01:39
Svar
Mange tak :) Må ringe til SKAT! Utroligt det skal være så indviklet at gøre gode gerninger.
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
04-10-2014 kl. 10:18
Svar
Har du ikke en revisor, du kan spørge ?
Han/hun kender jo dine faktuelle forhold - det gør skat (og vi andre) ikke, hvorfor du ikke får et præcist svar.
Svar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Utroligt det skal være så indviklet at gøre gode gerninger.
du skal nok ikke drive firma hvis du synes det er utroligt - det er jo for at skat skal blive retfærdig. Hvis det er god gerning så er det efter ret enkle regler:
Du får ikke noget ud af at høre skat hvis du ikke kan fortælle dem præcis hvem modtager er og beløbet som minimum - men jeg holder med, hør en revisor eller læs selv http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1719761&chk=209792 og husk det er til en liste af godkendte foreninger http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2061734&chk=209792 kommer lidt langt nede
vh John H
Svar