Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af bil leasing før tiden - det rene blodbad

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leasede for 2.5 år siden en BMW 520D som firmabil gennem mit eget firma. 

Nu er jeg imidlertid flyttet til udlandet og har ikke brug for bilen mere. Leasingaftalen siger at jeg kan aflevere den 1.4.15 uden at bilens restværdi kommer i tvivl. Den er så at sige regnet ind i planen. Der kan stadig være småskader mm, som jeg skal reparere for egen regning, men restværdien er givet. Det er kset ved at forhandleren af bilen har lavet en aftale med leasing selskabet om at tage bilen tilbage til den tid. Værdien kender jeg ikke noget til.

Jeg har ialt 60,000 km på aftalen. Som den står nu er det et halvt år tilbage og den har kørt 46,000 km. I min beregning vil bilen lige nu være ca 50,000 kr mere værd end om et halvt år, især hvis den kører op til de 60,000 km.

Opsigelse før tid betyder at leasingselskabet sælger bilen "på auktion" og jeg skal dække en evt værdidifference som de beslutter sig for ! Jeg skal også betale de resterende leasing ydelser her og nu. Jeg må heller ikke udleje eller på anden måde lade andre bruge bilen. En rigtig lorteaftale som jeg indgik i hast da regeringen turede med at ændre beskatningen af leasingbiler......gør det aldrig i hast !!!!!

Nu snakker jeg med forhandleren om han ikke vil have den tilbage tidligere og give mig en del af den mer-værdi der ligger i at den er yngre og har kørt mindre. I så fald er jeg indstillet på at betale de resterende ydelser og komme ud af det.

Alternativet er at jeg sparer forsikring og grøn afgift ved at pille pladerne af og få den opmagasineret i 6 måneder eet eller andet sted.

Nogen kreative eller indsigtsfulde alternativer ?

Jens

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 16:38

I og med det er en firmaaftale du har lavet, er der nok ikke alverden at gøre ved det. Står der noget i leasingaftalen om, at du evt kan/må fremleje bilen eller "låne" den ud til en "god ven"? Det skulle lige være den eneste "smutvej" der er. Evt lade bilen stå de 7 mdr og bare ærgre dig over dit held med arbejde i udlandet. ;-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Dansk Ejendoms-Center Skrevet kl. 16:42

Kan du ikke tage bilen med til udlandet, alt efter hvor i verden det er, er det da ikke den værste rejsebil jeg kunne forstille mig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)