Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

patent i USA, men mere end et problem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Treuen/Sachsen Tyskland
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg er ny her paa Amino, og ligger straks ud med at stille nogle spoergsmaal. I maa undskylde de mange stavefejl, men jeg sidder ved et Tysk tastatur i Tyskland. Jeg har laest samtlige indlaeg vedroerende patent osv. og jeg har faaet en masse svar, men jeg sidder stadig tilbage med nogle spoergsmaal, jeg haaber der er nogen der kan svare paa. Jeg har faaet en rigtig god ide, men ideen er serviceorienteret ( halvt internetbaseret og halvt praktisk ), og kan derfor, som jeg har fostaaet ikke patenteres i EU eller Danmark. Men det kan dog lade sig goere i USA. Her kan man tage patent paa et servicekoncept.

1) Jeg har laest at man kan soege om patent i Danmark, og saa derefter have prioritet paa verdensplan. Men hvad hvis ideen ikke er patenterbar i Danmark, men derimod patenterbar i USA. Kan jeg saa soege om patent her i Danmark, ( patentansoegningen ville selvfoelgelig blive skrevet paa engelsk ) og saa derefter stadig vaere sikker paa at have foersteret til patentansoegningen i USA. Jeg ville meget gerne koebe lidt tid til at faa skrabet nogle penge sammen, da patent i USA er en dyr fornoejelse. Kan dette lade sig goere ?

2) Hvis jeg indgiver en patentansoegning og den ikke bliver godkendt paagrund af for daarlig formulering eller lignende, hvad ved jeg. Har har jeg saa stadig prioritet til at soege om igen ? Jeg vil gerne have sikret min ide hurtigst muligt. Jeg taenker paa selv at formulere en patentansoegning og saa senere henvende mig til en patentagent.

3) Jeg er villig til at spendere 10.000 paa en nyhedsundersoegelse, men inkluderer den nyhedsundersoegelse USA? Der har vaeret delte meninger her paa amino om nyhedsundersoegelser. Men hvis min plan skal haenge sammen saa bliver jeg noedt til at lave en nyhedsundersoegelse foerst, da det ellers ville vaere spild af tid at gaa ud at foersoege at saelge ideen, for senere at finde ud af at den findes i forvejen. ( jeg har dog ikke set den nogen steder endnu, og jeg har ledt og soegt ) Hvis denne nyhedsundersoegelse ikke daekker USA, hvor finder jeg saa oplysninger om dette, og hvis nogen ved det, hvad ville saadan en koste. Et patent kun i USA er ideel, da min ide ene og alene afhaenger af USA. ( uden USApatent kan ideen ikke overleve ) 

4) Naar jeg bestiller en nyhedsundersoegelse har jeg ikke rigtig lyst til at betale en formue for en patentagent og derefter en nyhedsundersoegelse, og saa finde ud af at ideen eksisterer i forvejen, og saa have spildt en masse penge. Hvordan kringler man den? Hvad kraever patent -og varemaerkestyrelsen, eller andre for at lave en nyhedsundersoegelse?

Jeg ved godt jeg stiller en masse lange spoergsmaal, men dette er foerste gang jeg har faaet en ide jeg virkelig mener der er hold i. Jeg skulle maaske have undersoegt alt dette foer jeg fik ideen, men det har jeg altsaa ikke faaet gjort.

Haaber paa svar. Paa forhaand tak.

Med venlig hilsen

Michael

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved Paten og Varemærkestyrelsen kan du rekvirere info materiale om procedure § / vejledning i hvodan du udfylder en ansøning om patent. Hvilke krav der skal opfyldes for, at du kan søge patent. Du kan også på P og V styrelsens hjemmeside søge på deres database - om der er andre som har patent på noget i det produkt område du selv vil søge i.

Søg: Skriv patent i søgefelt på Google - Eniro eller andre steder. Der kommer mange sider frem om patent - DER finder du også Patent og Varemærkestyrelsens hjemmeside. http://www.eniro.dk Info og link om samme på Dansk Design Center http://www.ddc.dk

nankai

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)