Har i længere tid gået med ideen om at åbne en specialbutik med børnemøbler. Har de sidste to år arbejdet i en af Danmarks største møbelhuse som afdelingsleder, min afdeling indeholder bl.a. børnemøbler. I løbet af det sidste halve årstid har jeg udskiftet alle børnemøblerne med nye og bedre mærker og har bl.a. i den sammenhæng lært markedet og de forskellige producenter meget godt at kende. Og er i den forbindelse også blevet mere og mere hooked på idéen om at åbne en specialbutik med børnemøbler. Har i flere år gået med tanken om at starte min egen specialbutik, indenfor møbelområdet, men har hele tiden ventet på den rigtige ide.
Tror I det er muligt at drive en sådan butik og er der nogle som evt har eksempler på, enten forsøg der på elller succesfulde butikker rundt i landet? Hvis I synes om idéen skal man så, efter jeres mening, gå efter baby/junior eller kun børn 3+ (altså de traditionelle børnesenge 90x200 cm m.m.)? Umiddelbart forestiller jeg mig at butikken skulle lige i Viborg, hvor jeg allerede er bosat, men kunne også sagtens forestille mig evt Århus!
Håber dette er nok information (og heller ikke for meget) til at i kan give mig nogle gode tilbagemeldinger.
Venlig Hilsen CKC Er en specialbutik med børnemøbler en god idé?
|
Jeg synes bestemt ideen er god, men måske skulle med udvide møbel begrebet til indretning, sådan at du har alt til barnets værelse, og ikke kun møblerne. Det vil også give dig nogle flere muligheder for at lave en rigtig lækker butik.
Jeg tror bestemt på ideen, hvorfor skulle der ikke være plads til den slags specialbutikker, ligesom der er plads til 100vis af andre special butikker.
Bland den fysiske butik sammen med en netbutik, så du kommer lidt mere udover bygrænserne, så tror jeg helt sikkert du vil kunne få en succesfuld foretning ud af det.
Det skal dog siges jeg ikke kender markedet udover hvad jeg selv har oplevet.