Hej Amino.. Jeg så i går i vores lokal avis at en virksomhed her på Øen har lavet et vindmølle projekt hvor øens beboere har første ret til at købe andele for 3200 stykket. Da jeg har samlet en slat penge sammen i banken som jeg ikke skal bruge lige nu vil jeg hører om I ved om det er en god forretning at købe nogle andele eller det er bedre at sætte sine penge efter vindmøller / solceller i udlandet. Syntes bare det jeg har set skal man som min starte med mange 100.000 kr. Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge men nu prøver jeg. mvh Anders. |
Det kommer jo helt an på hvad der står i prospektet for møllen, om det er en god forretning eller ej. Det er den forventede produktion, der er afgørende..
Grunden til at du/I har fået mulighed for at købe jer ind, er det fordi det er et lovkrav, at dem der bor indenfor en bestemt radius af en mølle, skal kunne købe sig ind billigere end "normale" investorer. Selskabet er typisk oprettet som et K/S og med nogle fradragsmæssige fordele for dig. Dermed ikke sagt, at der ikke kan være et fint årligt afkast på møllen også.
Jeg ville undersøge hvem der står som administrator på møllen, og få læst prospektet grundigt igennem - evt få hjælp af en fagmand til at forstå mulighederne i det hele. :-)