Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarte firma med familiemedlem som er i ribers.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino.

Jeg har i længere tid snakket med et familiemedlem som jeg ønsker at starte et firma med.
Vi har dog det problem at han er registreret i Ribers og der går et par år inden han er ude af det.

Jeg leverer den kapital vi skal bruge mens han står for det daglige i firmaet - dog hjælper jeg også til.

Min bekymring går dog på at hvis vi laver et fællesfirma med mig som kapital indsprøjter så vil vi komme ud for nogle problemer når er registret i RKI.

*Hvis jeg smider 100.000 i firmaet til indkøb af varer, maskiner og diverse. Kan SKAT eller hvem der nu er ansvarlig for RKI delen indkræve de penge som jeg har smidt i firmaet ?

*Hvis ja - hvordan undgår vi dette hvis jeg ikke vil stå som eneejer af firmaet ?

Håber der sidder nogle kloge hoveder der kender noget til emnet på Amino

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:32

Lav et kapitalselskab og lån ham til hans andel. Tag pant i hans andel af kapitalparterne som sikkerhed for lånet.

Hermed skulle I i første omgang kunne undgå at hans kreditorer kommer efter selskabet.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:21

Hej

Det tør jeg ikke svare på, men kontakt advokat Elvir Mesanovic fra denne side: Hæfte for gæld.  Han vil give dig et personligt svar.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)