Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring med omvendt betalingspligt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 74
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har fået en faktura for køb af micro processorer, og så har vi jo bøvlet med omvendt betalingspligt af momsen.
Jeg har oprettet en ny konto til det i Dinero og skal til at oprette købet nu, men er alligevel i tvivl om hvor jeg gør. 

På fakturan er jo beløbet for købet, som er uden moms, men så er det også fragten som er med moms. skal jeg til at dele fakturaen op nu og/eller hvordan?

Mvh
Michael 

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:20
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:59

som jeg forstår det har Amino en konto til selve købet men ja - når der er fragt med moms på samme faktura skal du dele fakturaen i de to beløb. Du vil kunne opleve det også fra selskaber som fakturer en service og så ex har et betalingsgebyr uden moms på samme faktura, også der er du nødt til at dele 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 74
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 07:35

Tak for svar:)

John: Vil det sige at min faktura som skal deles får 2 bilagsnumre? Altså at jeg i dinero opretter min købsfaktura 2 gange, første gang for mit varekøb med omvendt betalingspligt og anden gang for at opgive fragten med pålagt moms?

Mikkel: Jeg har set guiden, men det ser ud til at det kun gælder småanskaffelser. Jeg skal bruge mine varer i forbindelse med produktion. Skal jeg så oprette min egen konto til dette?

Mvh
Michael 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33

du er nødt til at ha ha to bogføringer i en faktura som er med moms for en del og uden for en anden del¨

Jeg ville bruge kasseklade og bogføre via den i to linjer - første linje med den konto der hører til DK omvendt betalingspligt - mod bank - og anden linje til fragt uden moms (hvis den ikke findes, så lav en lige ved siden af nuværende fragt med moms) og igen bank som modkonto

vh John H

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:56

Cookie - John Hannover:

du er nødt til at ha ha to bogføringer i en faktura som er med moms for en del og uden for en anden del¨

Jeg ville bruge kasseklade og bogføre via den i to linjer - første linje med den konto der hører til DK omvendt betalingspligt - mod bank - og anden linje til fragt uden moms (hvis den ikke findes, så lav en lige ved siden af nuværende fragt med moms) og igen bank som modkonto

vh John H

Hvad skal al den "støj" til på bankkontoen gøre godt forWink

Brug dog kassen som modkonto, således der kun optræder den korrekt bankpostering.

Det vil gøre et senere afstemningsarbejde af bankkontoen væsentlig enklere...

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55

jeg kan godt se det giver to bankposteringer hvor der kun et EN på bankens kontoudtog (men beløb og alt stemmer) Jeg kan ikke lige forstå den med - brug kassen som modpost bare?

hvordan rent praktisk her? ville du føre dem begge - den med omvendt bet. pligt og den med moms via kasse . og så EN post i ny linje tre fra kasse til bank for derved at få bank til kun at ha den ene transaktion - eller hvad er tricket?

vh John H

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:13

Michael Nielsen:

Hej!

Jeg har fået en faktura for køb af micro processorer, og så har vi jo bøvlet med omvendt betalingspligt af momsen.
Jeg har oprettet en ny konto til det i Dinero og skal til at oprette købet nu, men er alligevel i tvivl om hvor jeg gør. 

På fakturan er jo beløbet for købet, som er uden moms, men så er det også fragten som er med moms. skal jeg til at dele fakturaen op nu og/eller hvordan?

Mvh
Michael 

Hej Michael.

Fik du løst din problemstilling?

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)