Jeg er i gang med at starte en vintage/secondhand-butik i Jylland. Jeg har tænkt mig at bruge en iPad-app som kasseapparat. Udover det skal jeg have en bonprinter og dankortterminal.
Jeg har ikke forstand på det, men har I nogen som kan sætte det sammen til en god pris, er I meget velkomne til at skrive tilbage.
vær opmærksom på at du formentlig i høj grad vil ha glæde af brug moms ordningen og til det er der så helt specielle krav for både køb og salgs faktura og bogføring - det kan holde dine priser nede, da du så kun skal af med moms af fortjenesten og ikke af hele salgsbeløbet, når du køber af private MEN- bilag skal være 100% ok og bogføring følge brugtmoms som angivet her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej John. Jeg har snakket med en revisor om det med brugtmoms, men han var ikke sikker på om jeg kunne bruge brugtmomsordningen, da jeg for det meste køber mine varer fra USA. Ved du om jeg kan gøre det eller en?
Hvis din revisor er autoriseret/godkendt - så burde han nu vide det Brugtmoms er til køb af varer der er i andet led og som der er betalt moms af en gang i DK systemet så USA vil være import som jeg ser det - uden at være sten sikker på brugt moms men som sagt, skal din revisor gerne vide det eller kunne undersøge det
De af varene du køber af private i DK kan du, også selv om det kun er en mindre del
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis din revisor er autoriseret/godkendt - så burde han nu vide det Brugtmoms er til køb af varer der er i andet led og som der er betalt moms af en gang i DK systemet så USA vil være import som jeg ser det - uden at være sten sikker på brugt moms men som sagt, skal din revisor gerne vide det eller kunne undersøge det
De af varene du køber af private i DK kan du, også selv om det kun er en mindre del
vh John H
Han sagde også, at han vil undersøge det. Det tager bare en del tid, da han nu også har andre kunder.
Tak for inputtet, Arne, dem skal jeg have kontaktet. Har også snakket med bizsys.dk i dag, men nu må vi se hvem passer bedst til mine behov.