Driftsselskaberne bliver sandsynligvis en kombination - alt afhængig af investorerne også!
Der er vel ikke noget i vejen for at bruge halvdelen af kapitalen fra mit eget holdning (kr. 25.000) til at stifte vores fælles holding (samlede kapital: kr. 50.000), hvorefter vi med vores fælles holding stifter datterselskaberne?
jo du må ikke "rulle" kaptialen. Dit holding med 50.000 kr kan stife ET selskab med sin kapital (eller sammen med anden) men det må så ikke igen stifte nedad videre, det er at rulle kapitalen og er forbudt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
stifter med mere kapital eller IVS ind imellem men du er jo ude i en større opbygning og med makker og investorer, så jeg synes du skal bide til æble og gå til en revisor for det konkrete råd
betal evt Jacob Tøjner www.ditselskab.dk lidt for at få det på plads han stifter også rimeligt billigt
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ok - alternativet er vel at stifte det fælles holdingselskab med en kapital på kr. 100.000 (hele kapitalen fra de to holdingselskaber), hvorefter der er 50.000 "at lege for"?
Ok - alternativet er vel at stifte det fælles holdingselskab med en kapital på kr. 100.000
Eller stifte med 50.000 og låne dem 50.000 hvis behov.
Bortset fra det - så mener jeg ikke at det vil blive omfattet af reglerne om rullende kapital. Det er ikke de samme 50.000 kr. som bruges til at stifte drift under fælles holding.