Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af computere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Lige et lille fredags-spørgsmål. 

Jeg har i forbindelse med opstart af en virksomhed (ApS) købt 1 computer på afbetaling igennem privatkonto til både erhverv- og privatbrug, der medfølger også forsikring. Skal det samlet beløb inkl. forsikring bogføres som computerkøb eller skal det bogføres hver for sig? På trods af at computeren er købt nogle uger før den reele registrering af virksomheden, så accepterer skat vel det? 

På forhånd tak for jeres svar og tid.

Mvh. Christian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan forestille mig der ikke er momsforsikringer og derfor kan du ikke køre det på samme konto men skal ha forsikringen bogført på en konto for forsikring som ikke har moms på (eller undertrykke momsen)

Du skal huske når du har en computer til både privat og erhverv så har skat stor fokus på, at du ikke trækker hele momsen af computerkøbet fra, men at du deler den så du kun fratrækker den del der = erhversbrugs procenten som du må ansætte så godt du kan  se evt DELT MOMS  

forudsat du intet har faktureret uden moms så accepterer skat det men det er aldrig god ide at købe noget man tager i privatbrug inden starten faktisk

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)