Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er helt grøn og har brug for råd :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg er en 24 årig studerende.

Den 1/10 får jeg mit helt eget virksomhedskontor, desuden har jeg lige vundet min første betalende kunde.

Derfor er det simpelthen NU, at jeg vil starte min egen selvstændige virksomhed op. Til info, er det et medie - og medieproduktionsbureau. :)

Jeg ved godt at jeg skal oprette CVR, men ved I ellers, hvad jeg skal huske at gøre og hvad man bør gøre, når man starter en selvstændig virksomhed?

På forhånd rigtig mange tak og alle tips modtages med kyshånd. God weekend!

- De bedste hilsner Caroline.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

du stifter på virk.dk og vælger kryds i moms. Det er gratis og så længe du ikke har ansatte, er der ikke andre udgifter umiddelbart, dog vil du være om fattet af affaldsafgift som vil kunne koste ca 1000-1500 kr men som du også kan søge fritagelse for - forskelligt fra kommune til kommune. Der er en eller anden undergrænse oms. mæssigt

Du skal så ha et regnskabsprogram og føre regnskab og indberette moms - i begyndelsen kvartalsvist

Du kan læse helt basalt om skat og moms for en der starter ny virksomhed her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og i det hele taget finde en masse små sager i indholdsfortegnelsen som du kan bruge som opslagsbog hvis du bliver i tvivl om hvordan du beskattes og meget andet

Rigtig god vind med din ny medievirksomhed

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:10

Caroline Bohn: