Hej derude. Jeg er en 24 årig studerende. Den 1/10 får jeg mit helt eget virksomhedskontor, desuden har jeg lige vundet min første betalende kunde. Derfor er det simpelthen NU, at jeg vil starte min egen selvstændige virksomhed op. Til info, er det et medie - og medieproduktionsbureau. :) Jeg ved godt at jeg skal oprette CVR, men ved I ellers, hvad jeg skal huske at gøre og hvad man bør gøre, når man starter en selvstændig virksomhed? På forhånd rigtig mange tak og alle tips modtages med kyshånd. God weekend! - De bedste hilsner Caroline. |
du stifter på virk.dk og vælger kryds i moms. Det er gratis og så længe du ikke har ansatte, er der ikke andre udgifter umiddelbart, dog vil du være om fattet af affaldsafgift som vil kunne koste ca 1000-1500 kr men som du også kan søge fritagelse for - forskelligt fra kommune til kommune. Der er en eller anden undergrænse oms. mæssigt
Du skal så ha et regnskabsprogram og føre regnskab og indberette moms - i begyndelsen kvartalsvist
Du kan læse helt basalt om skat og moms for en der starter ny virksomhed her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og i det hele taget finde en masse små sager i indholdsfortegnelsen som du kan bruge som opslagsbog hvis du bliver i tvivl om hvordan du beskattes og meget andet
Rigtig god vind med din ny medievirksomhed