Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af arbejdstimer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Aurora Lighting Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej godtfolk på amino.

Jeg er blevet kontaktet af en af person der har sit eget mobildiskotek. Han mangler en mand der kan tage ud og sætte udstyret op for ham, fra tid til anden. Har har hørt om mit firma med lysudlejning igennem hans vennekreds og kundekreds, så han har selvfølgelig rettet henvendelse til mig, den vej igennem.

Hvordan laver jeg en faktura på arbejdstimerne til vores aftale pris? Er det momspligtigt, da han hyrer mig ind igennem hans engagement som DJ - jeg skal jo sætte hans udstyr op, og ikke mit eget? Det er selvfølgelig muligt at køre det rent privat ved siden af, men der er vel også nogle fordele for ham, ved at det går igennem firmaet?

Håber det giver mening og på forhånd tak. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:49

Ja, hvis du er momsregistreret, skal du lægge moms på din regning, men din kunde er jo også momsregistreret og får den retur igen.

Hvis I har aftalt en fast pris behøver du jo ikke opgive timer? Så skriver du bare i fakturaen: Opsætning af udstyr iflg. tilbud kr. XXX

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Aurora Lighting Skrevet kl. 13:05

Han er desværre ikke momsregistreret med mobildiskoteket, så der er ikke noget at hente for ham der.
Kan man på en måde se mig, som værende ansat hos ham, igennem mit firma som en timeansat - eller kan det på ingen måde lade sig gøre?
Eller kan han trække udgiften til mig fra, i sit regnskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)