Jeg driver sideløbende med mit job en virksomhed fra privaten. Må jeg godt købe nogle dagligvarer og lade virksomheden betale for dem. Hvis de købte dagligvarer indtages, mens jeg arbejder?
Der må vel være nogle madvarer, jeg kan lade virksomheden betale? Hvis jeg arbejder en hel lørdag og køber ind udelukkende til den lørdag, kan det så ikke betales af virksomheden?
Hvad med benzin i forbindelse med virksomheds relateret kørsel?
Din egen frokost, middagsmad, eller morgenmad kan ikke betales af dit firma. Om du så arbejder hele juleaften, berettiger det ikke til firmabetalt mad. Du får jo heller ikke fradrag for den mad du spiser på jobbet hvor du er ansat som lønmodtager.
Skal du have benzin trukket fra, skal der føres kørebog efter gældende regler hos SKAT.
Hvad med benzin i forbindelse med virksomheds relateret kørsel?
madvarene og det du kalder dagligdagsvarer inkl. kaffe til dig selv og andet var 100% nej. Benzin? Hvis du kører i din privatbil for din virksomhed, så kan du - hvis du fører meget nøje kørebog over privat og - hver enkelt firmakørsel som skal vises med dato, km start - slut km tæller- km ialt - fra sted til sted og formål (ex kunde Petersen - få statens takster som fradrag - som tages ved at du trækker det samlede beløb fra når du opgiver dit overskud til skat -