Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til videoer på app + samarbejdsaftale

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg to to spørgsmål :-)

Jeg er i gang med at udvikle på tre musik-apps, som virker rigtig lovende ift. efterspørgsel, trends osv. Den ene udspringer af meget omfattende research og grundig designproces, og jeg tror virkelig på det! De andre skal bygges op over nogenlunde samme skabelon, men henvender sig så til helt andre målgrupper.

1) På hver app skal der være et antal videoer med eksempler og instruktioner, og det er så primært her, mit spørgsmål opstår. Jeg kender en dygtig fotograf (som samtidig er min kærestes ven), som gerne vil filme for mig. I den forbindelse er jeg usikker på, hvordan det er smartest at lave vores aftale, og hvad jeg skal være opmærksom på. Jeg har desværre ikke mulighed for at lægge et stort kontantbeløb lige nu, som jeg kan aflønne ham med, og samtidig vil jeg meget gerne selv eje alle rettighederne til videoerne fremover, dels for nemhedens skyld, og dels hvis nu mine apps går hen og bliver en succes... Hvad vil være en rimelig og fornuftig løsning her?

2) Til udviklingen af en af de andre apps har jeg indledt et samarbejde med en anden person, og måske skal vi have app'en udgivet i samarbejde med et forlag, hun allerede har lavet noget for. Hvad skal jeg være opmærksom på her - nogen gode råd, faldgruber, hensyn?

Mange hilsner Mette.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)