Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

analytics hjælp - hvordan tagger jeg links i et nyhedsbrev

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Analytics kørende. Kan jeg tagge alle produktlinks i mit nyhedsbrev med en parameter i querystring'en  og derefter følge det hele i Analytics og få overblik over f.eks. hvor mange salg, jeg får via det pågældende nyhedsbrev?

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:08

Ja, det kan du. Ved at bruge en URL som f.eks. http://www.example.com/?utm_source=SE1&utm_medium=CPC&utm_term=tshirt&utm_content=ad_version_1&utm_campaign=Google_T-Shirts, kan du angive forskellige parametre til dit link og dermed tracke det i Analytics.

• utm_source: Er den kilde hvorfra linket kommer. I dit tilfælde kan du angive kilden som "nyhedsbrev".
  • utm_medium: Kan bruges til at angive hvilket type medium der er tale om, f.eks. CPC for Adwords-kampagner eller i dit tilfælde "email".
  • utm_term: Bruges i forbindelse med tracking af CPC-kampagner og organiske resultater, hvor du kan tracke søgeordet.
  • utm_content: Bruges til at angive hvilken annonce i en CPC-kampagne linket kommer fra.
  • utm_campaign: Bruges ved CPC-kampagner til at angive navnet på den kampagne som linket tilhører

Jeg håber det besvarede dit spørgsmål.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 18:25

Mange tak. Det lyder som jeg bare skal bruge utm_source og utm_medium i den her omgang.

Jeg er simpelthen bare nysgerrig efter om der kommer nogle salg pga. nyhedsbrevet.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 00:17

Hvor henne i Analytics finder jeg så noget statistik over om jeg får trafik fra nyhedsbrevet?

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:07

Du går ind under "Trafikkilder" og herunder "Alle trafikkilder". Øverst kan du så vælge om oversigten skal vises på baggrund af kilde, medie eller begge dele (standard).

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:00

Nu er jeg lidt nysgerrig. Men hvilket Nyhedsbrevsystem benytter du, siden der ikke er integreret sporing?

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 09:10

Steffen Daleng:
Nu er jeg lidt nysgerrig. Men hvilket Nyhedsbrevsystem benytter du, siden der ikke er integreret sporing

Jeg bruger ikke noget system som sådan. Jeg udsender blot nyhedsbrevene. Godt nok via en lille stump ASP-kode, jeg selv har skrevet. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:16

Okay, det er måske ikke til en webshop ?

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 09:36

Jo det er det.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:57

Hejsa.

Jeg blev lige interesseret i denne debat.

Der bliver nævnt nyhedsbrevssoftware, som kan måle hvorvidt det pågældende link fører til et salg i sidste ende.

Findes der nyhedsbrev software, som tracker helt til check-out siden eller måler de fleste ikke klik, hvorefter webshoppens analyseværktøjer overtager derfra og følger det frem til check-out siden.

Det kunne da være interessant at høre, hvorvidt der er fremsynede e-mail marketings udbydere, som allerede har indtænkt eksempelvis Google Analytics ind i deres software.

Anyone? 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)