Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero & åbningsbalance

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har lige staret et ApS, og er nu ved at få styr på bogføring + løn system, til firmaet.
Valget er umiddelbart faldet på Diner og Danløn, da de begge lader til at være "light-weight" og til at gå til, for folk uden regnskabs-uddannelse.

I forbindelse med dinero, skal jeg have have oprettet mit første årsregnskab. Da jeg har skudt 50.000 ind i mit ApS, som pt. blot står på
kontoen og blomstre. - Havde jeg troet det var nemt at indtaste dette som åbnings-balance for mit regnskabsår i dinero.

Det er det givet vis også hvis man forstår hvad man laver. :)

Jeg tror jeg har fået tingene til at gå op, men vil gerne lige have regnskabskyndiges indput med på vejen, inden der begynder at komme for mange udgifter/indtægter oven på.

Jeg har i dinero indtastet følgende:

Under Aktiver:
# Konto Navn Type MomsType Saldo
55000 Bank             Aktiv 50.000

Under Passiver: 
60000   Anpartskapital Passiv -50.000

Er dette korrekt, for at firma der pt. lige er blevet oprettet og med 50.000 indskudt?.

Tak for input.

Mvh
Jeppe 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07

rettet nu jeg ser den på ipad og ikke telefon - du har minus og plus helt korrekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21

Cookie - John Hannover:
som jeg lige fanger dinero skal bank være - og anpartskapital + da minus jo er kredit og bank skal være i kredit når det er penge ind

Indskud i banken er en debitpostering og anpartskapital en kreditpost. Måske bare mig der ikke forstår din sætning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
som jeg lige fanger dinero skal bank være - og anpartskapital + da minus jo er kredit og bank skal være i kredit når det er penge ind

Indskud i banken er en debitpostering og anpartskapital en kreditpost. Måske bare mig der ikke forstår din sætning.

nej du har helt ret henrik - ser det nu i ipad i stedet for telefon i solen - ikke godt men jeg ser lige om jeg kan gi manden helt ret bare i rettelse tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:55

Jod:

Hej Aminoer,

Jeg har lige staret et ApS, og er nu ved at få styr på bogføring + løn system, til firmaet.
Valget er umiddelbart faldet på Diner og Danløn, da de begge lader til at være "light-weight" og til at gå til, for folk uden regnskabs-uddannelse.

I forbindelse med dinero, skal jeg have have oprettet mit første årsregnskab. Da jeg har skudt 50.000 ind i mit ApS, som pt. blot står på
kontoen og blomstre. - Havde jeg troet det var nemt at indtaste dette som åbnings-balance for mit regnskabsår i dinero.

Det er det givet vis også hvis man forstår hvad man laver. :)

Jeg tror jeg har fået tingene til at gå op, men vil gerne lige have regnskabskyndiges indput med på vejen, inden der begynder at komme for mange udgifter/indtægter oven på.

Jeg har i dinero indtastet følgende:

Under Aktiver:
# Konto Navn Type MomsType Saldo
55000 Bank             Aktiv 50.000

Under Passiver: 
60000   Anpartskapital Passiv -50.000

Er dette korrekt, for at firma der pt. lige er blevet oprettet og med 50.000 indskudt?.

Tak for input.

Mvh
Jeppe 

Hej Jeppe.

Prøv at se denne guide:

https://dinero.dk/support/anpartskapital/

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)