Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til luftfragt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg står og skal til at modtage varer med luftfragt for første gang.

De bliver leveret til CPH lufthavn med en endnu ukendt cargo firma (LufthansaCargo, EmiratesCargo eller sådan noget)

Havde egentlig tænkt mig selv at hente det i lufthavnen, men hvordan så med told?

Jeg har forhørt mig hos Lufthansa og de siger at de ikke kan klare indfortoldningen, men at en forwarding agent skal stå for det.

Kan det passe? Og har en af jer i så fald en sådan forwarding agent som i kan anbefale?

Ellers tager jeg meget gerne i mod gode råd i forhold til luftfragt.

Det skal lige siges at det er producenten der står for fragten til CPH så jeg har ikke rigtig indflydelse på hvem det bliver sendt med

På forhånd tak:)

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normalt vil afsender bruge en speditør som forestår fragten af godset frem til dig. Speditøren vil normalt bruge deres eget kontor eller en agent i DK. Er der  ikke brugt nogen speditør kan du bruge hvem du vil til at håndtere godset i DK.  Din afsender må have nogle oplysninger  på godset f,eks en Air waybill  heraf vil det fremgår hvem godset er sendt med.   

Du kan godt hente godset i CPH men vær forberedt på at det koster både penge og rigtigt meget ventetid  1½-2 timer kan der sagtens går før du har fået godset udleveret. 

Husk at dit firma skal være importør registreret for at få godset indfortoldet.

Ønsker du selv at forestå fortoldningen kan Fortoldningsbutikken anbefales.  Skal en speditør klare det hele for dig og levere ved din dør kan jeg anbefale Geodis Wilson. 

Ravn

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Ravn.

Min producent skriver at deres transportfirma er Pulkovo Airlines, men at de sender det afsted med eksempelvis Lufthansa. 

Min forsendelse er ikke helt klar endnu og har derfor ikke al information eller Air waybill endnu. 

Tager kontakt til Geodis Wilson og ser om de kan hjælpe mig. De burde altså kunne "overtage" partiet i lufthavnen og levere det til mig?

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Schalburg.

Tror næsten du skal vøre glad gor at det er sendt uden en "nomineret" speditør på for de kan godt finde på at gøre det til en dyr fornøjelse da du er tvunget til at bruge dem. Dog kal du hurtigt beslutte dig da godset kun står frit uden beregning i lufthavnen i 48 timer.

Jeg/vi kan godt klare fortoldning mm for dig hvis du er interesseret. Du kan evt. ringe til mig og oplyse hvor meget der er tale om så kan jeg hurtigt give dig et overblik over omkostningerne...

De bedste speditør hilsner herfra

Hilsen Sune

IMPORT CONSULTING AND SERVICES

Tlf. Kontor: 70 20 75 11

Tlf. Mobil: 23 23 57 86

Email: ics@forwarder.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)