Selvfølgelig skal man ikke lægge alle sine guldkorn på bordet, men står man og skal have lavet et blad, video, eller anden markedsføring for sin ide. Så ville det jo være smart at få det "smarte" i produktet ud til kunderne så de opfatter ideen som spændende. Der er det "smarte" tit sine guldkorn. Altså det man gerne vil fortælle kunderne :-)
Jeg har været i præcis samme situation som dig, da jeg gennem det sidste år har arbejdet på en idé sammen med min kone. Vi var også meget opmærksomme på hvem vi delte vores ide med og var i starten meget nervøse. Men jeg må konstatere at efterhånden som jeg har delt den med flere og flere mennesker har ideen og hele forretningen ændret sig væsentligt. Mit råd vil derfor være at dele ideen med så mange som muligt. i starten skal det selvfølgelig været nogen du stoler på, men relativt hurtigt bliver du nød til at dele den med de parter der muligvis skal være involveret i projektet og som har erfaring indenfor din branche.
Afhængig af hvad din ide går ud på tror jeg heller ikke meget på en NDA, da alting kan gradbøjes.
Jeg har været i præcis samme situation som dig, da jeg gennem det sidste år har arbejdet på en idé sammen med min kone. Vi var også meget opmærksomme på hvem vi delte vores ide med og var i starten meget nervøse. Men jeg må konstatere at efterhånden som jeg har delt den med flere og flere mennesker har ideen og hele forretningen ændret sig væsentligt. Mit råd vil derfor være at dele ideen med så mange som muligt. i starten skal det selvfølgelig været nogen du stoler på, men relativt hurtigt bliver du nød til at dele den med de parter der muligvis skal være involveret i projektet og som har erfaring indenfor din branche.
Afhængig af hvad din ide går ud på tror jeg heller ikke meget på en NDA, da alting kan gradbøjes.
Held og lykke med det:)
meget enig.
En NDA kan være god, men det er primært omkring kernen i produktet. Du ville aldrig få mig til at underskrive en NDA uden at jeg på forhånd havde et vist kendskab til din ide. Uden nogen Info kunne jeg ved at underskrive en NDA blindt, afskære mig selv fra at f.eks. rådgive bestående kunder.
Tak for svaret! Jeg tror også at det er sådan det bliver. Ellers så tror jeg ikke at projektet kommer til at lykkes da jeg ikke har alle de ressourcer enemand :-)