Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Velgørenhedsprojekt, gratis sikkerhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har længe gået med en tanke/ønske om, at kunne sikre danskernes hjem med en røgalarm. For mig handler dette IKKE om at tjene penge, men at gøre en god gerning inden for brandsikkerhed. Et ønske jeg har taget med mig fra min tid som redder og brandmand.

Derfor har jeg brug for din hjælp inden jeg ligger en masse timer i projektet, først og fremmest for at se om det er muligt også mere specifikke spørgsmål.

Jeg skal bruge en hjemmeside hvor deltageren kan bestille sin røgalarm, derefter modtager "kunde" alarmen inden for X antal dage. Det skal være ekstrem automatisk da jeg helst vil lave så lidt taste arbejde som muligt, og samtidig skal der også være noget for virksomhederne. Jeg påtænker at virksomheden køber sig til X antal alarmer og på hjemmesiden vises som sponsor af forskellige grader, afhængig af antal alarmer sponsoreret.
Ligeledes vil jeg gerne at det lokale byggemarked i by X ikke sponsorer en lille familie 300 km væk.

Skal virksomheden have et brev med i alarmen? Eller en poster med "Denne alarm er sponsoreret af X"?
Eller er det ikke afgørende (spare mig for en del administrativ arbejde)

På siden skal der selvfølgelig også vises hvor mange der indtil videre er sendt ud i det danske land.

Hvor mange penge/alarmer vil du mene jeg skal have samlet ind INDEN jeg sætter åberner for sluserne.?
Kan jeg gøre dette gennem en enkeltmandsvirksomhed og hvordan giver jeg kunder og virk. tiltro til at dette er et 0 kr. projekt?

Vigtigst af alt, jeg forventer at en alarm inkl. alle udgifter og fragt kommer til at koste den enkelte virksomhed kr. 50. Tror I jeg vil kunne finde sponsorer nok til at mætte de som ønsker en gratis alarm?

Glæder mig til at hører fra dig også hvis du har ideer eller andet.

Mvh Kenneth Boysen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 08:48

Rettelse: ved nærmere beregninger vil røgalarmen koste ca. 30 kr.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 08:29

Slet ingen kommentarer?

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 17:21

Fint projekt - lyder spændende.

Men burde du ikke sørge for at de også bliver monteret, ellers hjælper det jo nok næppe så meget at have brandalarmen - der er vel nogle specielle steder DE skal hænge for at de hjælper.
Så slipper I også for dem der køber en brandalarm, men ikke får sat den op.

Men du vil simpelthen finde sponsorer til 3.000.000 husstande (eller hvor mange der nu er i Danmark? Dvs. du søger sponsorkroner for 90.000.000 kr - så skal du nok finde en god metode, så de forskellige firmaer kan få fremvist deres "annonce"

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:40

Med mindre man sender en montør med ud, samt tager rundt på kontrolbesøg løbende, så bliver det sgu en halv vanskelig opgave at sikre at folk ligefrem også hænger maskineriet op. :-)

Ideen er dog god alligevel. Potentialet for presseomtale er stort og dermed også eksponeringen for de involderede/sponserende virksomheder.

Man kunne jo lave det sådan at en virksomhed kan sponserer en bestemt beløb, svarende til x antal alarmer. CSR (corporate social responsibility) er jo meget oppe i tiden, så mon ikke forskellige forsikringesselskaber, redningstjenester og andre store organisationer gerne vil poste lidt penge i sagen.
På en side skal der selvfølgeligt listes alle dem som sponserer projektet. På forsiden skal der stå hvem der har sponseret de alarmer der uddeles lige nu.
Dertil skal der et brev med i pakken, hvor sponsoren har mulighed for at ønske modtageren alt godt fremover i deres nye sikrede hjem.
Man skal sørge for at sponsorne bliver omtalt i det pressemateriale der kommer ud.
Sponsorne skal selvfølgelig have mulighed for at "blære" sig med det på deres eget website.
Hvis man tager ud i landet, på messer fx og viser projektet frem, skal sponsorne selvfølgelig have mulighed for at komme med og "sælge" deres varer.

Som jeg ser det (eller i hvert fald har tænkt situationen i overstående) så skal der satses på større virksomheder som kan smide et anstændigt beløb i sponsorart for at få "Guldpakken" med de overstående pomoveringsmuligheder. Man skal dertil huske at sikre, at der er en kontekst i hvad den enkelte sponserer og hvad denne får igen. Hvis Store Forsikringskoncern giver 200.000 og lille tømrevirksomhed giver 20.000 skal førstnævnte selvfølgelig føle at denne får mere ud af det, eller mister man dem...

Selve projektet behøver som sådan ikke være det aller mest vanskelige at få på benene. Der skal bruges en ret simpel shopløsningen som kan håndtere én vare - dog gerne automatiseret således at shoppen selv ved hvem der sponserer den aktuelle brandalarm og kan tilpasse ordren derefter.
Pakningen kan også laves ret simpel, hvis bare ordrenotificering er lavet rigtigt. Der skal printes en ordreseddel på noget papir hvor en del af det er klistermærke hvorpå adressen printes og derefter let kan overføres på pakken. Med lidt held vil PostDK måske sponsere porto til projektet (men det bliver en halvgrum opgave at finde frem til hvem i organisationen som bevillige sådan et sponsorat).

Gennem Amino kan du med garanti finde:
Advokat som sponserer oprettelsen af en non-profit organisation.
Bogholder/revisor som sponserer udførelsen af regnskabet.
SEO-mand (m/k) som sponserer siden i top af søgemaskinerne.
Diverse andre hjælpere.
Tekstforfatter som sponserer et par pressemeddelelser
Trykker som leverer ordrepapir og andre sjove ting der skal bruges.

Jeg vil personligt gerne hjælpe til med projektledelse og markedsføring, og jeg kender måske også en programmør som kan lokkes til at lave en ret simple shop.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 10:10

Hej Nicolai

Tak for det gode indlæg! Jeg vil bruge et par uger på en mere detaljeret projektplan/forretningsplan til "røgalarm" projektet.

Hvis det er ok med dig, sender jeg den til dig, også kan vi tale nærmere.

Mvh Kenneth Boysen

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:38

Det skal du være velkommen til... 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:34

Hej Kenneth,

Det vil være et godt incitament for de firmaer, der skal fungere som sponsorer, hvis de får deres navn og logo på produktet. Så får de bragt deres reklame helt indenfor husets fire vægge. Hver eneste gang røgalarmen skal have skiftet batterier eller man lige kigger i den retning, så bliver man mindet om den rare sponsor med den gratis/billige røgalarm Big Smile

F.eks. har jeg selv fået nogle gratis tænd-og-sluk ure til min butik fra Dong Energy via http://www.dongenergy.dk/erhverv/kundeservice/spar+energi/sodavandsautomater.htm Det kan formentlig betale sig for dem, fordi de selvfølgelig har tydeligt navn og logo på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)