Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan henvender jeg mig til mine kunder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode råd til at skaffe kunder?
Hej Amino,

Jeg står lidt p.t. med en ide om at jeg vil til at yde noget IT-support, computerhjælp og sådan generelt. Det som det hovedsageligt skal bygge på er, at hvis nu f.eks. en borger her i min kommune har problemer med deres computer, telefon eller andet så kan de kontakte mig også vil jeg enten tage derud eller klare det over teamviewer eksempelvis. Eksempelvis kunne det også være interessant for mig at afholde kursuser, træningssessioner med kunden i brug af computer, eller smarte tips og tricks til hvordan man kan gøre forskellige ting på computeren. Eksempelvis kunne det også være en ide for mig at hjælpe ældre mennesker med deres apple produkter og sådan!

For at få dette ud til en masse mennesker, og på en måde få kunder hvad ville jeres bedste bud så være? Hvordan kommer jeg ud og får de første par kunder her i Struer? Jeg ved på forhånd der ikke er særlig mange konkurrenter til mig undtagen min far lige p.t. og nogle andet ;)! Han har selv skaffet kunderne siden han startede i 97 fordi han lavede noget for nogle han kendte og sådan blev det ved.

Jeg har selv overvejet en lokalavis annonce, eller prøve at få dem til at skrive en annonce evt. men jeg ved ikke om det kan virke? J

Hilsen Mads

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 868
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Hvem er dine kunder?
Har du lavet en kundergrundlagsundersøgelse?
Har du lavet en konkurrentundersøgelse?
Har du en prisstruktur på plads?
Har du risikovurderet fiasko/succes?
Har du tænkt på en marketingsplan?
Har du overvejet "Go to Markedet"
Er din finansiering på plads?
Har du software/Hardware leverandører på plads?
Har du lokaler til undervisning på plads?
Har du licens/rettigheder på plads i forhold til leverandører?
Har du design line på plads?
Har du købt domæne til din virksomhed?
Har du fået lavet en webside?
Har du kigget på offentlige udbud fra bla. ældre centre?
Hvem laver dit regnskab?
Skal du have en revisor?
Hvad med din løn, skal du leve af det her? 

Ovenstående er blot en lille del af spørgsmål du kan begynde at stille dig selv hvis du ønsker at blive selvstændig. Dem der får succes er dem der planlægger ud i de mindste hjørner og det er også dem der kommer igennem i banken hvis der skal bruges kapital.

Der er temmelig langt fra en ide til båden kan sættes i vandet og gør nu dig selv den tjeneste at gøre forarbejdet grundigt.

Om din specifikke ide kan flyve eller ej, vil jeg ikke gøre mig til dommer over, men en ide kunne være at få hjælp af en der kan en smule projektstyring. Så kan du allerede meget tidligt se i processen om dit projekt er værd at starte op. Der er absolut ingen grund til at bruge en masse penge og kræfter, hvis du allerede meget tidligt kan se alt for mange forhindringer.

Som jeg lige ser det, og jeg kan jo tage fejl, så er du allerede påbegyndt tanker om markedsføringen inden du har styr på mange af de basale ting. 

Få dine ideer ned på papir, få struktur, og så er det bare fremad....

Held og lykke.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

"Fresno Bob" har ret. Ting skal forberedes, men du kunne fint køre en lille lokal annoncering over nogle uger for også at få skabt lidt indtægt på bistand og hjemmehjælp i form af daglig brug og omgang med pc .... dels for at skabe en skvat indtægt på vejen frem gennem de mere seriøse forberedelser, men også for at styrke dine egne fornemmelser for, hvilken vej du skal.

En annonce vil jo give nogle forespørgsler og så får du også herigennem en del svar, der kan hjælpe dig på vej i de mange ark af forberedelser. De skal til, men det må ikke dræbe energien i din fremdrift og det vil ikke skade din samlede forberedelse, at du også har sat lidt tid af til "at føle efter".

Det er jo vedtaget ved lov, at kommunikation fra kommune til borger i fremtiden sker elektronisk og det er der rigtigt mange, der gerne vil have hjælp til. Så tøv ikke. Gi' den bare gas.

Sørg for, at du formulerer dig skarpt i din annonce på de områder, hvor du kan hjælpe:

- Er det svært at tænde og slukke din pc ?

- Er det for besværligt at have med E-boks at gøre ?

Spørg du på denne måde i din annonce får du meget præcise ønsker retur ... måske nogle der også spø'r om du kan hjælpe med x eller y, men pointen er blot, at du skal undlade at skrive du kan alt og så risikere at få vildledt mere end vejledt.

Styrk din forretning og kør Fresno's plan igennem. Den er sund og fin, men lad teorien arbejde, når solen er gået ned og medens solen skinner, så lev ude ved de kunder, der reagerer på din annonce. Gi' den gas. Det betaler sig (også)

Mvh

Henrik Oxe, Oxe & Co - 2218 1220

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)