Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra privat ejendom til vare i firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Avnbøg Naturformidling Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er helt grøn, men har kastet mig ud i at drive min egen virksomhed. Jeg har læst og læst og føler mig egentlig godt rustet, jeg er også kommet godt igang, men jeg er stødt på en ting, som jeg ikke umiddelbart kan finde svar på, og da skat har weekend, prøver jeg at hente hjælp og råd herinde. 

Jeg handler med div. ting til naturpleje. I den forbindelse, vil jeg gerne sælge nogle plastictønder, til fodring af fasaner. Der hvor jeg kommer lidt i klemme, er i forhold til, at tønderne er nogle jeg selv har stående, og dem vil jeg gerne sælge gennem mit firma, sådan helt efter bogen. Men hvordan gør jeg det? Jeg kan vel ikke bare sælge dem gennem firmaet (enkeltmandsvirk.), og så lade dem indgå som en del af firmaets regnskab, uden der er nogen form for dokumentation, kvittering el.lign. på hvor tønderne kommer fra?

Håber i vil og kan hjælpe :)

Mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04

du kan sælge dem privat uden moms ind til firmaet til den pris du kan få fra dem til andre 3. parter - en faktura fra dig som CPR med den pris du kan få fra andre, til dit CVR uden moms - eller til 1 kr om du vil - og så er de firmaets

Det du ikke må er at sælge dem til mere end du kan få fra ande

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 14
Fra  Avnbøg Naturformidling Skrevet kl. 22:13

Toplækkert :)

Tusind tak for hjælpen John :)

Tilmeldt 15. Aug 14
Fra  Avnbøg Naturformidling Skrevet kl. 18:40

John jeg vender lige tilbage til dette - hvordan bogfører jeg det, ved du det? Jeg bruger Dinero, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bogføre det i mit regnskab - altså hvilken konto, skal det føres ind under i mit regnskab?

Håber du kan hjælpe mig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47

hvis det er salg for dig privat til firmaet til absolut maks markedspris som du bør dokumentere via DBA og andet så bogfører du det

Køb via den konto der er til køb (kunne være småaktiver eller kunne være andet, jeg ved jo ikke hvad du sælger firmaet og vil heller ikke gå ned i det, der må du høre andre) - så køb i driften og modkonto - mellemregning som ligger i status under egenkapitalen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)