Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Arkitekt regning uden varsel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i den situation at jeg har fået tilbudt at købe tørloftet over min lejlighed så jeg kan udvidde min lejlighed ( tænker det er en god investering). Der for har jeg bedt 3 entrepeneur firmaer om tilbud. de to har afgivet som aftalt men det 3 ville gerne have et bygge møde med hans team af under entrepeneure. Det havde vi med gennemgang af min lejlighed og her efter snak om mulighede og behov. Her efter har jeg modtaget en regning fra Arkitekten der var med hvor han skriver han har holdt yderlig 2 møder med de andre håndværker ...plus lavet en skitse de kan afgive tilbud ud fra.   det har jeg aldrig bedt om, jeg har ikke engang modtaget tegningen. har ringet til den gældne arkitekt og han afviser at jeg har ret og siger SÅDAN ER BRANCHEN BARE.

Hvad gør jeg.. hvad er min ret. føler mig lidt i vildrede for en advokat koster også en del og har aldrig haft ønske eller intentioner om sådan noget her.

det skal siges at jeg sagde på byggemødet at jeg skulle have GO fra banken og ejerforeningen før det kunne blive til noget.

Håber der er en der kan rådgive mig lidt.

Med venlig hilsen 

Thor andersen

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Såfremt det er entreprenøren der har bedt arkitekten om at komme til mødet for at bistå ham ifm tilbudsgivning, så må det også være ham der skal have regningen fra arkitekten.

du skal sende arkitekten en indsigelse mod fakturaen

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

arguins:

Såfremt det er entreprenøren der har bedt arkitekten om at komme til mødet for at bistå ham ifm tilbudsgivning, så må det også være ham der skal have regningen fra arkitekten.

du skal sende arkitekten en indsigelse mod fakturaen

Har selv været projektleder i stort bygge firma og det de har gang i er klasisk trick for at få dig til at betale regningen... Du skal ikke på nogen måde acceptere det og sørg for at både skrive til arkitekten men også til den bygherre der havde arkitekten med den dag.. Og husk og gem dine skrivelser som du sender til dem...

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et firma kan ikke kræve betaling for at udarbejde et tilbud, medmindre du udtrykkelig er gjort opmærksom på det forinden. Og da slet ikke, hvis det ikke er dig, som har inddraget arkitekten i det.

Du skal afvise at betale regningen med henvisning til, at du ikke har indgået nogen aftale med arkitektfirmaet. 

Som LosAltos skriver, så er det her et klassisk trick i branchen, som jeg desværre har set nogle gange. Det eneste tilfælde jeg kan se, hvor du kan risikere at betale et eller andet er, hvis arkitekten har udleveret tegninger m.m. til dig, og du så efterfølgende benytter de samme tegninger til at få udført arbejdet. Gør du det, så opnår du nemlig en økonomisk gevinst, og arkitekten kan i så fald kræve betaling af et skønsmæssigt fastsat beløb.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

jeg har nu lavet en indsigelse og er spændt på svar.

håber dog det ikke trækker i langdrag da jeg syntes det er en energi sluger uden lige med sådanne ting.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg er enig i det super gode svar. Tilbudsgivere må i øvrigt som udgangspunkt selv afholde de omkostninger, der er ved at give tilbud. Du kan således uden risiko indhente tilbud fra 3 tilbudsgivere uden at risikere at skulle betale faktura herfra - medmindre de udtrykkelig (skriftlig) oplyser, at de kun vil give tilbud mod betaling. Det understøttes i dette tilfælde endnu mere af, at du jo end ikke har entreret med den pågældende arkitekt. Dvs. de kan rende og .... Jeg vil i øvrigt ikke tage deres tilbud uanset om de evt. er de billigste. Når de bruger sådanne metoder, så er de nok også et af de firmaer, som spekulerer i ekstraarbejder. Altså giver et meget lavt bud, fordi de kan se, at det bliver relevant med ekstraarbejder - Hvis du så under byggeprocessen som et forenklet eksempel vil have skiftet gulvet ud fra eg til lærk, så kræver de næsten dobbelt op for dette - eller hvis du - hvilket er ganske sædvanlig - har glemt en ydelse, som er nødvendig og relevant som del i entreprisen, så falder hammeren igen her.

Men kort og god i denne sag vil jeg tage det ganske rolig, hvis jeg var dig.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Rikke

Jeg giver jer lige en updatet på forløbet når jeg ved mere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)