Hej Amino! Jeg vil gerne starte med at introducere mig selv og hvorfor jeg blev interesseret i at starte egen virksomhed. Min far og jeg har snakket omkring at starte et firma omkring en niche, som vi så vil kunne videresælge i Danmark. Jeg har prøvet at søge lidt på nettet omkring regler og love omkring varer fra Tyskland til Danmark og derefter videresælge det, men kan ikke finde noget konkret som jeg vil kunne bruge. Jeg har altid levet via at nettet er det bedste sted til at finde informationer, men føler at i denne situation at jeg godt kunne bruge et stort sted hvor mange af kategorierne indenfor at starte et firma er. Håber i vil kunne hjælpe mig! Mvh Frederik Bang
|
Der kan være mange spørgsmål, når man vil starte virksomhed. Svarene vil også afhænge af, hvilken type vare(r) du gerne vil importere.
Jeg tror du skal stille nogle lidt mere konkrete spørgsmål. Bryd din udfordring ned i mindre udfordringer.
For eksempel:
- Er det nødvendigt at blive momsregistreret, hvis jeg vil importere fra Tyskland?
- Er det bedst at have eget lager, eller starte med dropshipping?
- Er det en god idé at samarbejde med en eksisterende webshop i starten?