Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed som 18-årig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vamdrup
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg vil gerne starte med at introducere mig selv og hvorfor jeg blev interesseret i at starte egen virksomhed.
Jeg er 18 år, jeg skal til at starte på 3 år på Hansenberg. Jeg har de sidste 2 år arbejdet med Google (Ikke officielt, men markedsføring indenfor Google)
Jeg har altid været interesseret i firmaer, og idéen om at starte et selv. Jeg har bare altid manglet selve idéen.

Min far og jeg har snakket omkring at starte et firma omkring en niche, som vi så vil kunne videresælge i Danmark.
Nichen omhandler en række af varer som vi vil købe fra Tyskland, hvor vi så enten kunne tænke at lave en aftale med en leverandør/grossist omkring drop shipping, eller få det hele sendt hjem (Eller til et lager)
Jeg har læst lidt igennem her på Amino, men må dog indrømme at vi stadigvæk ikke har styr på det hele.

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet omkring regler og love omkring varer fra Tyskland til Danmark og derefter videresælge det, men kan ikke finde noget konkret som jeg vil kunne bruge.
Jeg har læst lidt omkring danske grossister, men meningen i at det skulle være billigt fra Tyskland ryger lidt i det jeg køber det fra en dansk grossist (Ikke noget jeg kan konkludere, men bare en tanke jeg har gjort mig)

Jeg har altid levet via at nettet er det bedste sted til at finde informationer, men føler at i denne situation at jeg godt kunne bruge et stort sted hvor mange af kategorierne indenfor at starte et firma er.

Håber i vil kunne hjælpe mig! 

Mvh Frederik Bang

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 22:04

Der kan være mange spørgsmål, når man vil starte virksomhed. Svarene vil også afhænge af, hvilken type vare(r) du gerne vil importere.

Jeg tror du skal stille nogle lidt mere konkrete spørgsmål. Bryd din udfordring ned i mindre udfordringer.

For eksempel:

• Er det nødvendigt at blive momsregistreret, hvis jeg vil importere fra Tyskland?
  • Er det bedst at have eget lager, eller starte med dropshipping?
  • Er det en god idé at samarbejde med en eksisterende webshop i starten?
VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Vamdrup
Tilmeldt 7. Aug 14
Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

GrN.dk - Logistik og regneark:

Der kan være mange spørgsmål, når man vil starte virksomhed. Svarene vil også afhænge af, hvilken type vare(r) du gerne vil importere.

Jeg tror du skal stille nogle lidt mere konkrete spørgsmål. Bryd din udfordring ned i mindre udfordringer.

For eksempel:

• Er det nødvendigt at blive momsregistreret, hvis jeg vil importere fra Tyskland?
  • Er det bedst at have eget lager, eller starte med dropshipping?
  • Er det en god idé at samarbejde med en eksisterende webshop i starten?
VH. GrN.dk

Du kommer med 3 fantastiske spørgsmål, dog har jeg slet ikke overvejet tanken omkring at samarbejde med en eksisterende webshop.
Men jeg havde tænkt mig at videresælge dæk såsom Continental eller GoodYear.

Jeg kunne godt tænke mig at vide omkring:

- I Danmark ligger momsen på 25%, hvorimod at i Tyskland er momsen 19%, når jeg så importerer det til Danmark, så må der være en eller anden form for udgift.
- Som du selv sagde: "Er det nødvendigt at blive momsregistreret, hvis jeg vil importere fra Tyskland?" og "Er det bedst at have eget lager, eller starte med dropshipping?"
- Er der nogen specielle regler indenfor hvor jeg opbevarer mine varer henne? (Selvfølgelig kun i starten)
- Også generelle regler for import fra et andet EU land og derefter videresælge det.

Mvh Frederik Bang 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Hej frederik! Jeg vil bare lige sige, hvis i laver en webshop! så er jeg klar til at være service medarbejder, altså svare på alle emails der kommer til jeres webshop! 

Skriv til mig hvis det er! jeg er her, det skal du bare lige vide

email - Alexandervictors@gmail.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

som ikke momsregistreret vil du skulle betale tysk moms ved importen  som momsregistret vil du skulle bogføre og angive importmoms men det vil ikke koste dig noget Se de to links om hvornår du SKAL registrere dig med moms og om importmoms

REGEL MOMSPLIGT   OG

REGEL IMPORTMOMS 

salg af continental og goodyear - lyder som hårdt marked der er godt fyldt op allerede - men god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vamdrup
Tilmeldt 7. Aug 14
Skrevet kl. 23:07

Tusinde tak Alexander! Jeg har skrevet dit navn og email ned hvis det bliver nødvendigt.

Mvh Frederik Bang 

Fra Vamdrup
Tilmeldt 7. Aug 14
Skrevet kl. 23:09

Cookie - John Hannover:

som ikke momsregistreret vil du skulle betale tysk moms ved importen  som momsregistret vil du skulle bogføre og angive importmoms men det vil ikke koste dig noget Se de to links om hvornår du SKAL registrere dig med moms og om importmoms

REGEL MOMSPLIGT   OG

REGEL IMPORTMOMS 

salg af continental og goodyear - lyder som hårdt marked der er godt fyldt op allerede - men god vind med det

Tak Hannover, har set at du svarer på afsindig mange spørgsmål og det er super rart at have en erfaren iværksætter som dig!

Jeg tror skam også det bliver hårdt med de mærker, men min far og jeg mener at vi vil gå efter høj kvalitet til gode priser. Men tak! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)