Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kapitalforhold ang. stiftelse af IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer!

Jeg kastede mig ud i selv at stifte et IVS selskab så jeg kunne spare penge, der således kunne investeres i selskabet. Jeg er dog løbet ind lidt problemer/udfordringer i stiftelsespapirene, specielt omkring kapitalforhold med indskud og forhøjelse.

Hvis jeg skal stifte et IVS med en selskabskapital på 1 DKK går jeg ud fra, at jeg skal skrive 1 i "selskabskapital/nominelt beløb" og DKK i valuta. Det tredje felt er så "Indbetalt kapital". Jeg har jo egentlig ikke indbetalt kapital endnu, så hvad skal der stå der? Skal jeg eventuelt oprette en bankkonto til selskabet inden stiftelse og sætte 1 kr derind? Kræver et selskab desuden en erhvervskonto, eller kan en almindelig bankkonto bruges?

Så kommer næste afsnit så med kapitalforhøjelse. Der står at begge afsnit med kapitalindskud og kapitalforhøjelse skal udfyldes ved oprettelse af selskab. Men jeg forhøjer vel ikke kapitalen, medmindre man anser kapitalen for at være 0kr, og jeg så hæver til 1kr eller? Jeg er generelt meget i tvivl om hvad jeg skal indtaste i H2 med kapitalforhøjelse.

Jeg har vedhæftet screendumps af de to situationer jeg er i tvivl om, for bedre at illustrere mine spørgsmål. Jeg håber i vil tage jer tid at hjælpe. På forhånd tak ihvertfald!

Mvh,
Martin Søndergaard Andersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18

Håber du ved hvad du gør faktisk- Kapitalen på 1 kr kan den egenbekræfte og den er kapitalen hverken mere eller mindre og forhøjelse og alt det kan du glemme.

Ja du skal ha erhvervskonto og det kan koste at ha det - få aftale med din bank

Du skal tegne lovpligtig arbejdsskadeforsikring i et forsikringsselskab for dig som ejer uanset du får løn eller ikke - regn med ca 1300 kr per år lige fra dag 1

Du skal kunne aflægge regnskab efter årsregnskabsloven med ledelseserklæring og alt - også det kan du måske behøve hjælp = udgift - til når den tid kommer

Læs lidt her om for og bagdele ved selskab frem for personlig virksomhedhttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 00:47

Først og fremmest tak for hurtig svar!

Så det vil sige, at jeg skal skrive 1 DKK i kapitalindskud som jeg har gjort på skærmdumpet, og så 1 kr i indbetalt kapital efter, at jeg har oprettet en erhvervskonto i banken (First thing in the morning). Jeg skal overhovedet ikke skrive noget i H2 med kapitalforhøjelse selvom der står følgende?:

"H) Kapitalforhold

Ved anmeldelse af nyt selskab skal H 1 samt H 2 altid udfyldes. "

Forsikringen skal også tegnes selvom om det er en IT-virksomhed?

Jeg har forlænget regnskabs året med nogle måneder så jeg også har lidt ekstra tid, at komme ind i sagerne. Regner dog også med at tilkalde revisorhjælp til regnskabsdelen.

Tak igen. Har lige læst det igennem, men er dog mest "tryg" ved selskabsformen, så forbliver på et IVS. God side du har opbygget!

Mvh,
Martin Søndergaard Andersen 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)