Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger manus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen 

Jeg vil gerne lave en film og jeg har købt de forskellige ting til at filme og sådan noget og jeg mangler bare et godt manus og derfor ger jeg nogle der gerne vil lave et manus til mig

Film må godt handle om nogle børn der kan se spøgelser og resten må i gerne finde på

Hilsen Sebastian Bernbom

Tak på forhånd 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har lagt spørgsmålet 3 gange faktisk, og en rækker - og det er så af en moderator flyttet herhen - men nøjes med et indlæg generelt

Nå - film er jo dyre at lave. Lowbudget taler vi om normalt 4-6 mio - alm spillefilm ligger ofte mellem 18 og 100 mio. Ofte finansieres bla.a. ved hjælp af filminstuttet

Der er mange forfattere i DK, men et fuldt film manus, skrevet af en der kan den slags, er også relativt dyrt, og når man så er så totalt uspecifik som, at det må handle om børn der kan se spøgelse, og resten skal forfatter finde på, så tror jeg det bliver op ad bakke.

En forfatter til et spillefilm manuskript vil ofte starte med at få en synopsis - som trods alt er en god del mere end den one liner du giver. Den vil ofte være 2 til 5 sider og trække hovedpunkterne frem. Er den god nok - kan man allerede her til visse film typer søge "treatment støtte" i DFI og de betaler så for at en forfatter kan udvide treatment til en egentlig historie - på noget med 10 til 25 sider ofte.

Ud fra det laves så manuskript generelt - enten selv finansieret - eller har man ramt noget DFI kan li, så kan der søges manus støtte

Manus må godt skrives af nogen med forstand på spillefilm, for visse sener kan skrives så filmen ender med at koste 100 mio, eller så den koster 15 mio - og det vil vise sig når manus bliver gjort filmklart, hvor det brydes ned i scener og hvor hver scene så prissættes ud fra hvad der skal bruges for ting i regi - location - animationer og meget andet - og sammen med budget til skuespillere, film crew - lydsætning - dolby afgifter og studie + kopiering kommer man til den samlede pris

Jeg kan godt ud fra det du skriver med, at du har købt de forskellige ting til at filme regne ud, at det næppe er en stor biograffilm du har planer om, selv om netop længden som du skiver om i andre næsten magen til indlæg ellers tyder på det.

Mit råd er, at du alligevel går den mere slagne vej og starter med en synopsis hvor du får en basis handling på plads - det kan være nogen unge synes det er sjovt at lave det sammen med dig, og I måske kan samarbejde om det. Der fra videre til treatment og manus. Filmskolen har kurser og kan sikkert også sige dem hvem der kan skrive - men regn med en ikke helt lav pris - der er også kurser og workshops i manskript  http://www.filmkurser.dk/oversigt/ 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:18

Du kan evt. prøve dig frem på Fyldepennen, der er et forum for skriveentusiaster.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04

Jeg vil gerne skrive det for dig, jeg har dog ikke prøvet sådan noget før.

Du kan kontakte mig på jterphansen@gmail.com, og så kan  jeg høre lidt nærmere. 

Hilsen Jakob. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)