Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere ejers regnskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har været nede og kig på en kiosk jeg godt kunne tænke mig og fik sagt jeg godt ville se se regnskabet men da det hele bare var skrevet med blyant, og ikke så særlig professionelt ud hoppede jeg fra, nu tænker jeg hvad er lovgivningen inden for hvordan det skal se ud, om det er oka bare at være med blyant så længe der  står hvad der er købt ind og hvad der er solgt (med kvittering og fakture) og betalt moms selfølgelig..

tænker også om det er muligt at få en revisor ned og kig på det og hvor meget det ville koste?

Mvh Kasper Andersen

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt kiosk drives i personligt regi er der ikke mulighed for at indhente regnskabsoplysninger medmindre ejer er villig til selv at afgive dette.

At ejer afleverer regnskab skrevet med blyant kan være tegn på at ejer ikke har et egentligt regnskab at vise dig!

Loven er klar med hensyn til regnskabskrav og bogføring, men i kiosk branchen er der også nogle aktører der ikke helt overholder denne lovgivning.

Som interesseret køber må du kunne fremsætte krav om dokumentation for bl.a. driften, da en pris vil være afspejlet herpå!

Du skal sende revisor på opgaven med at gennemgå det materiale du får fra ejer. Pris er ikke til at sige, da det er meget afhængigt af det materiale der præsenteres.

Drives kiosken i et ApS eller lignende bør du, såfremt en handel bliver aktuel, købe driften ud af selskabet, og ikke overtage det gamle ApS, da du derved undgår at komme til at hæfte for evt krav fra leverandører, skat etc overfor den tidligere ejer.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)