Jeg har idag en lille virksomhed med CVR nummer (enkeltmands) - Men da jeg har fået nogen forespørgsler på B2B , vil jeg gerne oprette et seperat enkeltmands firma, der er import registreret.
Men mit spørgsmål er om det er nok med et SE-nummer til en import virksomhed og ryger dette SE nummer ind under mit CVR, så jeg i princippet skal lægge regnskaberne sammen når året er omme.
Til allersidst, kan mit nuværende enkeltmandsfirma købe varer af mit importfirma, når det er under samme CVR, er der regler for det?
Det giver ingen mening, at have flere personlige selskaber..
Det «kan» give mening at have opdelt sin enkeltmandsvirksomhed i flere enheder. Specielt hvis forretningsområderne er forskellige, tanker om senere salg mv.
det kan give mening ja - men mange herinde er utroligt obs på at ha flere virksomheder med egen moms - selskaber med holding og jaskagidigskajeg -
Det KAN absolut gi mening, men ofte vil en rolig samtale med en revisor eller mentor - kunne føre til, at det ikke altid er nødvendigt at opbygge et konglomerat fordi der nu var en B2B kunder der meldte sig eller man har løst til at lægge salg af hårbøjler til salget af Ipad covers.
Det giver administration og regnskab osv - så - ja Det KAN sagtens være den rette løsning, men pas på der ikke er en vis tendens i tiden til, VI stifter bare et nyt
Her ville spørgsmålet nok være - hvad er det der skal opnås. Kan du opnå samme ved bare at importregistrere dit eksisterende CVR og køre det i et fælles regnskab? Får du en fordel ved opdelingen der opvejer to regnskabet - to moms indberetninger - risiko for 2 regninger for erhvervsaffald (tror følger SE) - som er stor nok, så gør det, ellers lad være
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER