Hej Amino! Vi er to unge gutter (20 og 21 år), vi er begge to bartendere og vi godt kunne tænke os, at lave et "firma", så at sige, hvor man kunne leje os ud til sin fest hvor vi så ville lave drinks og sparke festen igang. Her har vi så undret os.. Skal vi have alkoholbevilling før at det er lovligt? Er ikke helt inde i reglerne. Har søgt omkring det, men synes ikke at kunne finde svar. Og hvad synes I om idéen? Lyder det som noget der kunne komme noget ud af?
Hvis i ikke kommer med alkoholen, men blot skal mixe den, så tror jeg ikke det kræver en bevilling. Men kontakt jeres lokale politistation, de kan give jer det korrekte svar.
Hvis i ikke kommer med alkoholen, men blot skal mixe den, så tror jeg ikke det kræver en bevilling. Men kontakt jeres lokale politistation, de kan give jer det korrekte svar.
Det har jeg nemlig allerede gjort, men fik fat i en gammel sur gut (undskyld mit sprog), der ikke engnag gad lytte ordentligt efter, da jeg spurgte om alkoholbevilling og sagde at jeg var 20 år.. Selvfølgelig kan jeg have været uheldig, og jeg kan jo også bare tage ned på stationen og høre dem ad, men fandt det måske lidt mere informativt at skrive her :)
Jeg tænker nemlig også, at hvis kunden bringer alkoholen, behøver vi det ikke. Men sagen er en, at det jo lidt tager gassen af ballonen :s
Der er ingen grund til at være flabet, Ravn. Jeg spørger blot fordi jeg er i tvivl, og ja, jeg har nemlig allerede læst om det inde på det link du gav mig. Spørgsmålet er om vi har brug for det, hvis vi selv køber alkoholen og tager ud til gæsten og serverer, og omvendt? Og hvad hvis vi ikke tager penge pr drink, men for den ydelse og service vi giver. Hvordan gælder reglerne så?
Stop nu lige en halv du! Du har intet skriver om at du allerede havde læst på lektien!
Nej det har du helt ret i. Sagde at jeg ikke var helt inde i reglerne og du gav mig selvfølgelig et godt link. Tak for det, og jeg undskylder, for det var ikke min hentydning at være flabet selv. Stadig, søger jeg dog svar på ovenstående.
Ring til politiet (måske rigspolitiet) og bed om at tale med en af deres jurister på området. Alternativt kan du spørge i justitsministeriet hvordan loven skal tolkes.