Hejsa. Jeg er en ung fyr der læser inde på CBS KBH og ved siden af mit studie, hjælper private personer med at forhandle prisen hjem på deres nye bil.... Jeg har tidligt arbejder professionelt med at forhandle og savner det sku.. Jeg har fået en ret simpel ide(synes jeg selv) og har bare lige behov for at kaste den ud i forum, for at hører hvad folk siger. Det er ret simpelt - jeg får af vide, præcis hvilken bil kunden vil have og med hvilket ekstra udstyr.. Så ringer jeg rundt i hele landet og begynder at forhandle prisen ned med forskellige forhandler. Den rabat jeg så får forhandlet hjem, får jeg 10% af hvilket vil svare til 4000 kr. på en 40.000 besparelse hvilket der efterlader kunden med en samlet besparelse på 36.000 og har sparet en masse tid på ikke selv skulle forhandle prisen. Desuden har jeg også af og til fået forhandlet finansieringen ned så folk får et billigere lån, som jeg ikke påtænker mig at tage noget for. Indtil videre har jeg kun gjort det for venner og bekendte, men tænker der kunne ligge en forretningside og det er noget jeg passende kan gøre ved siden af studiet og noget som jeg ikke er afhængig af. Der er derved ingen risiko for dem der vælger at bruge mig, kun en god rabat. Jeg ved der er mange selv kan forhandle deres bil hjem, men der er også mange som stort set køber bilen til listepris. Hvad tænker i? tror i man kunne lave et par handler om måneden? eller er det helt skævt det her? Mvh Kasper |
Der findes allerede en virksomhed/konsulent der har gjort det i et stykke tid. Han har bl.a. være i Goaften Danmark engang.
Men lad dig ikke blive slået ud af dette.. det er blot "proof of concept", og der er sikkert plads til flere udbydere af denne service.